یک رویکرد محیط زیست دوست نسبت به دکوراسیون داخلی

Rate this post

دنیای ما به دنبال راه‌هایی است تا با حفظ تنوع و زیبایی، رویکردهای محیط زیست دوست را در همه حوزه‌ها پیش‌بگیرد که یکی از این حوزه‌ها، دکوراسیون داخلی است.

 

ظاهرا نگرانی‌ها در مورد آینده کره زمین، وضعیت اکوسیستم، و البته گرمای کره زمین رو به افزایش است. به همین دلیل هم این روزها، هر آنچه تمایل به دوستی با این تغییرات داشته باشد، بسیار ترند و روی بورس است. مثلا، صاحب‌خانه‌ها بیش از هر زمان دیگری به دنبال افرادی هستند که طراحی یا دکوراسیون داخلی را متناسب با این تغییرات محیطی دیزاین کنند. شکل دکوراسیون داخلی خانه شما می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کاهش انتشار دی اکسید کربن، کاهش استفاده و هدر رفتن آب، و کاهش فضولات و تولید زباله‌های ماندگار داشته باشد. جای بحث نیست که اگر این دکوراسیون داخلی حال و هوای سبز یا طبیعی داشته باشد، حال و هوای شما را هم دگرگون خواهد کرد.

 

دکوراسیون داخلی را متناسب با تغییرات محیط زیست دیزاین کنید

مهم‌ترین دغدغه تمرکز بر دکوراسیون داخلی محیط زیست دوست این است که کیفیت زندگی در فضای داخلی و بسته بالا برود. ضمن اینکه تلاش می‌شود تا تاثیر منفی خرید دکوراسیون داخلی بر محیط زیست به حداقل برسد و نهایتا از بین برود. به علاوه، تغییر شکل و روح فضای دکوراسیون داخلی منازل، به عنوان جایی که کودکان چشم در آن‌ها باز می‌کنند و جهان را تجربه می‌کنند، در دراز مدت تاثیر آموزشی فراگیری نیز خواهد داشت. برای شروع این کار لازم نیست یک نفر متخصص دکوراسیون داخلی استخدام کنید. با رعایت نکات زیر می‌توانید خودتان یک دکوراسیون داخلی دوست‌دار محیط زیست و طبیعت طراحی کنید.

به مبلمان و وسایل ماندگار برای دکوراسیون داخلی فکر کنید

 

به مبلمان و وسایل ماندگار برای دکوراسیون داخلی فکر کنید

 

از مزایای خرید چوب و مبلمان چوب و استیل زیاد گفتیم. چوب، چه بلوط، چه فندق و چه گردو، ماندگار است و بیش‌تر در دکوراسیون داخلی منزل شما باقی خواهد ماند. برای حمایت بیشتر از محیط زیست و سالم کردن فضای دکوراسیون داخلی خودتان، بیشتر از مبلمان چوبی استفاده کنید که با شیوه و تکنیک اتصالات چوبی ساخته شده باشند. به این معنا که حواستان به مبلمان چوبی که با چسب سر هم بندی شده است باشد. هرچقدر هم این چسب‌ها قوی باشند، از خودشان گاز سمی‌ متصاعد می‌کنند که برای وضعیت سلامتی خودتان و محیط زیست بسیار بد است.

از طرفی، بهترین گزینه از نظر زیبایی دکوراسیون داخلی، خرید چوب دست دوم است! با خرید مبلمان استیل قدیمی شما یک فضای آنتیک را به دکوراسیون داخلی مدرن خود دعوت می‌کنید که به غیر از زیبایی، برای محیط زیست هم یک همراه واقعی به حساب می‌آید.

از مواد شیمیایی درون رومبلی و رومیزی در دکوراسیون داخلی، به محیط زیست پناه ببرید

 

از مواد شیمیایی درون رومبلی و رومیزی در دکوراسیون داخلی، به محیط زیست پناه ببرید

 

فضای داخلی دست کمی از یک زندان شیمیایی ندارد! این شعار یک ویدئوی تبلیغاتی بود که سال 2014 برای حمایت از آسم در کشور فرانسه تولید شد. ما برای خرید پرده و رومبلی و رو میزی برای دکوراسیون داخلی خرج زیادی می‌کنیم. با اینکه زیبایی سلیقه‌ای است اما بارها شده که برای ترکیب رنگ‌های شیمیایی پول زیادی هم پرداخته‌ایم. این پارچه‌های آرام بلای جان ریه‌های ما و ریه‌های محیط زیست خواهند بود. پارچه‌ها و الیافی که مواد شیمیایی دارند، دست کمی از چسب در پراکندگی گازهای سمی ندارند. برای پرده، رومبلی، رو میزی و هر چیز پارچه‌ای در محیط دکوراسیون داخلی خانه، به دنبال الیاف طبیعی باشید. حتی این حساسیت را برای فرش خانه‌تان نیز به کار ببرید. مهم نیست که چقدر گران قیمت شده است، اما با فرش ماشینی شما هوای تنفسی خانه و محیط‌تان را مسموم می‌کنید.

برای دکوراسیون داخلی دوست‌دار محیط زیست، به دنبال رنگ‌هایی با پایه آب باشید

 

برای دکوراسیون داخلی دوست‌دار محیط زیست، به دنبال رنگ‌هایی با پایه آب باشید

 

از استشامام بوی فضای تازه رنگ شده لذت می‌برید؟ ما به سلیقه شما خرده نمی‌گیریم اما تمایل شما برای خودکشی عجیب است! این بوی رنگ تازه، اعلان خطری ابدی در دکوراسیون خانه شما است. شاید بو از بین برود، اما رنگ بر تنه دکوراسیون داخلی شما تا ابد گاز سمی منتشر خواهد کرد. گازی که این روزها در بسیاری خانه‌ها میهمانی ناخوانده به نام سرطان ریه است! گاهی محیط زیست یک مادر طبیعی غمخوار برای ماست که هشدار می‌دهد درون فضا را نیز طبیعی تر کنیم.

نور مناسب دکوراسیون داخلی، بازتاب محیط زیست

 

نور مناسب دکوراسیون داخلی، بازتاب محیط زیست اطراف ما

 

اگر خریداران متوجه می‌شدند یک پنجره اضافی در یک اپارتمان شمالی، به هزار خانه ویلایی در شمال تهران می‌ارزد، قیمت مسکن طور دیگری رقم می‌خورد. دکوراسیون داخلی شما زمان بیشتری با شما خواهد ماند تا اسم و منطقه زندگی شما. بهتر است دست از خرافات و کلیشه بردارید و خانه‌ای انتخاب کنید که نور مناسب داشته باشد. با این کار هم یک خانه با دکوراسیون داخلی مطلوب دارید، و هم یک دوست جدید برای محیط زیست. خانه بی پنجره، نور طبیعی بیرون را هم برای دکوراسیون داخلی مسدود می‌کند، و هم جلوی جریان آب و هوا در محیط زیست را می‌گیرد.

زمانی هم که لازم است دکوراسیون داخلی را در شب با نور مصنوعی روشن نگه دارید، سراغ لامپ‌های کم مصرف باشید تا با هدر دادن انرژی برق و آب، محیط زیست خودتان را از بین نبرید.

دکوراسیون داخلی را با احیای وسایل گذشته نو کنید تا محیط زیست به شما لبخند بزند

 

دکوراسیون داخلی را با احیای وسایل گذشته نو کنید تا محیط زیست به شما لبخند بزند

 

وقتش رسیده به قوه تخیلتان ایمان بیاورید. سراغ انواع وسایل کهنه در خانه‌تان یا وسایل استفاده شده در سایت‌ها باشید. در بیشتر موارد شما با یک هزینه کم، یک رویکرد محیط زیست دوست نسبت به طبیعت، و البته روشن کردن موتور قوه هوش و تخیلتان به دکوراسیون خانه مطلوبتان می‌رسید. از پول برای بهبود زندگی کمک نخواهید. محیط زیست و طبیعت بخشنده‌تر از آن است که بخواهید با پول آن را تخریب کنید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.