برای سال نو در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود تنوع ایجاد کنید

Rate this post

برای سال نو در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود تنوع ایجاد کنید

سال نو بهانه‌ای است برای انجام بسیاری از کارها که معمولا در طول سال به اوقات دیگر موکول می‌کنیم. یکی از این کارها تغییر در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام است که البته بهتر است با هزینه‌ای کم انجام شود.

بنابراین با آمدن سال نو می‌توان از این فرصت استفاده کرد و دگرگونی دوست‌داشتنی و زیبا را در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام منزل ایجاد کرد.

در ادامه شما را با برخی از بهترین و تا حد ممکن کم هزینه‌ترین راه‌هایی که بتوان در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام تنوع ایجاد کرد، آشنا می‌کنیم.

نصب قفسه های دیواری در سرویس بهداشتی و حمام

معمولا وسایل بهداشتی متعددی از جمله انواع شامپو، مسواک، خمیر دندان، ژل صورت و سر، صابون، خوشبوکننده‌ها و … در فضای حمام و سرویس بهداشتی قرار داده می‌شود که قطعا برای جا دادن آن‌ها نیاز به فضای بسیاری خواهد بود.

برای حل این مشکل می‌توان از قفسه‌های دیواری کمک گرفت. قفسه‌های دیواری در طرح‌ها و جنس‌های مختلف و با هزینه‌های معقول و مناسب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مرتب کردن و قرار دادن وسایل بهداشتی داخل حمام و سرویس بهداشتی درنظر گرفته شود.

حتی می‌توانید خودتان پس از انتخاب طرح قفسه‌های دیواری، آن‌ها را به دلخواه و با سلیقه شخصی رنگ‌آمیزی کنید و فضایی زیبا و متنوع را در حمام و سرویس بهداشتی ایجاد کنید.

قرار دادن سینک جداگانه در سرویس بهداشتی

اگر تا به امروز از سینک در سرویس بهداشتی استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای سال نو با نصب سینک جداگانه در سرویس بهداشتی، علاوه بر ایجاد تنوع در این فضا، زیبایی قابل توجهی را نیز به آن ببخشید.

استفاده از سینک به‌ویژه سینک‌هایی که دارای قفسه‌های درب‌دار در بخش‌های پایینی و بالایی است، درواقع یک تیر است با دو نشان؛ چرا که می‌توانید برخی از وسایل بهداشتی را نیز در این قفسه‌ها جای دهید و از شلوغ شدن فضای سرویس بهداشتی، جلوگیری کنید.

نصب آینه بزرگ در سرویس بهداشتی و حمام

قطعا در اکثر سرویس‌های بهداشتی و در بالای روشویی‌ها، آینه‌ قرار گرفته است. پیشنهاد ما برای سرویس‌های بهداشتی و حمام‌هایی که اتفاقا فضای کم‌تری دارد، نصب آینه‌های بزرگ است. با این کار عمق بیشتری به فضای سرویس بهداشتی و حمام منزلتان داده می‌شود و این مکان‌ها بزرگ‌تر به ‌نظر می‌رسد.

البته بهتر است از آینه‌های درب‌دار استفاده کنید تا از فضای پشت آینه نیز برای قراردادن برخی از وسایل بهداشتی مانند حوله، شوینده‌ها و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی بهره ببرید.

تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمامتغییر در دکوراسیون حمام

نصب تابلو در دیوار سرویس بهداشتی

یکی دیگر از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید هم تنوع و هم زیبایی قابل توجهی را در فضای سرویس بهداشتی ایجاد کنید، نصب تابلوهای مختلف و صد البته تابلوهای چندبعدی است.

این تابلوهای چندبعدی، فضای سرویس بهداشتی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و اگر تصویر تابلوها از طبیعت و زیبایی‌های آن باشد، با تماشای آن‌ها در سرویس بهداشتی احساس خوشایندی را تجربه خواهید کرد.

قرار دادن دست سازه های تزئینی در سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث می‌شود در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود تنوع ایجاد کنید، قرار دادن دست‌سازه‌های تزئینی است که با سلیقه و هنر خود آن‌ها را ساخته‌اید.

این دست‌سازه‌ها می‌تواند هر چیزی باشد. از یک آویز چوبی ساده گرفته تا انواع مجسمه‌های دیواری، تابلوهای چوبی و … که نصب آن‌ها مشکل نیز نخواهد بود.

قطعا با اضافه کردن چاشنی ذوق که در وجود هر ایرانی نهفت است، می‌توانید دست‌سازه‌های متعددی را نه با وسایل گران‌قیمت بلکه با وسایل ساده مانند چوب‌هایی که در طبیعت و در کنار باغچه‌ها و پارک‌ها به وفور یافت می‌شود، سنگ‌هایی که در هر پارک و محله‌ای موجود است، تخته‌های چوبی که ممکن است از وسایل قدیمی برجای مانده باشد و حتی پارچه‌های رنگی که از مدت‌ها قبل در کمد لباس‌ها قرار دارد و بدون استفاده باقی مانده است، بهره ببرید.

 از برچسب کاشی در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید

اگر از رنگ یا طرح کاشی دیوارهای حمام یا سرویس بهداشتی خسته شده‌اید، می‌توانید با تعویض کاشی‌های دیوارها تنوع خوشایندی را در فضای سرویس بهداشتی و حمام منزل ایجاد کنید.

البته نیازی نیست که روی دیوارها را با کاشی‌های جدید بپوشانید و هزینه بالایی را متحمل شوید، تنها کافی است از برچسب‌های کاشی که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است استفاده کنید و دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام را به دلخواه خود و متناسب با فضای داخلی آن‌ها با برچسب‌های کاشی بپوشانید.

نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام را تغییر دهید

نور نقش تاثیرگذار و قابل توجهی در زیباتر شدن هر مکان ایفا می‌کند. سرویس بهداشتی و حمام نیز از این قائده مستثنی نیست و اگر قصد دارید در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود تنوع ایجاد کنید، کافی است در این فضاها نورپزداری مناسب انجام دهید.

به عنوان مثال می‌توانید در بالای آینه‌ سرویس بهداشتی و همچنین در سقف حمام از چراغ‌های مناسب استفاده کنید. نوردهی بالا و تناسب رنگ آن با طرح و رنگ کف و دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی در زیباتر شدن این مکان‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

از نصب پرده در سرویس بهداشتی و حمام غافل نشوید

مطمئن باشید استفاده از پرده‌های زیبا و البته مناسب فضای سرویس بهداشتی و حمام، نه تنها به زیباتر شدن این محیط کمک می‌کند،  بلکه می‌توانید با این کار سرویس بهداشتی و حمام خود را مدرن کنید و بدون صرف هزینه بالا، دکوراسیون این قسمت از خانه خود را تنوع قابل توجهی ببخشید.

پیشنهاد می‌کنیم رنگ پرده‌ها را متناسب با وسایل سرویس بهداشتی و حمام مانند دوش، سینک، روشویی و حتی کاشی‌های دیوار و کف هماهنگ کنید و با این عمل جلوه بیشتری به این فضاها ببخشید.

از گل و گیاه در فضای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید

شاید اکثر مردم جایگاه گل‌ها و گیاهان زیبا را فقط در باغچه‌ها یا فضای داخل اتاق مناسب می‌دانند، ولی بد نیست بدانید که امروزه نقش گل و گیاه در دکوراسیون تمامی بخش‌های خانه تاثیرگذار و قابل توجه است.

می‌توانید برای تنوع بخشی به فضای سرویس بهداشتی از گل‌های مختلف مانند انواع کاکتوس با گلدان‌های رنگی کوچک استفاده کنید و با قرار دادن آن‌ها روی سینک یا در کنار شیرهای روشویی منظره‌ای زیبا و مطبوع را ایجاد کنید.

حتی می‌توانید از گلدان‌های آویز استفاده کنید و اگر سرویس بهداشتی منزل شما پنجره داشت، آن‌ها را زیر پنجره نصب کنید.

 برای حمام وان مناسب تهیه کنید

وان یکی از ملزومات حمام است و اگر امکان تهیه آن را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما فضای حمام خود را با یک وان زیبا و دوست‌داشتنی، زیباتر کنید.

البته نباید این نکته را فراموش کنید که حتما اندازه وانی که برای حمام تهیه می‌کنید، متناسب با فضای حمام باشد و اگر حمام منزل شما کوچک است، وان جمع و جوری را تهیه کنید.

همانگونه که پیش‌تر نیز بیان شد، سرویس بهداشتی و حمام یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه مسکونی است و علاوه بر رعایت بیشتر بهداشت در این فضاها، بهتر است دکوراسیون در این مکان‌ها را نیز مد نظر گرفته و به آن اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دهیم.

رسیدن سال نو می‌تواند بهانه‌ای زیبا برای ایجاد تنوع در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام باشد و پیشنهاد ما به شما این است که خود را از داشتن سرویس بهداشتی و حمام زیبا و مدرن با صرف هزینه‌هایی نه چندان زیاد، محروم نکنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. دیتا فارسی می گوید

    طرح های بسیار قشنگی هستند

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.