با تغییرات جزئی و کم هزینه در دکوراسیون خانه، به استقبال بهار بروید

Rate this post

با تغییرات جزئی و کم هزینه در دکوراسیون خانه، به استقبال بهار بروید

فصل بهار که آمدنش را با شکوفه‌های روی درختان عطر بی‌نظیرنشان به نظاره‌ می‌نشنیم، فصلی است که بنا بر سنت دیرینه‌ ما ایرانیان فصل نو شدن و ایجاد تغییر در زندگی و سبک زیستن است. این تغییر از خرید و فروش لوازم خانگی گرفته تا خانه و دکوراسیون، تعمیرات، نظافت و خدمات منزل رخ می‌دهد.

ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نبود تمکن مالی یا اجاره نشینی بسیاری از خانواده‌ها نتوانند هزینه زیادی را صرف ایجاد تغییراتی که بیان شد، صرف کنند.

اما همیشه راهکارهایی است که نیازی به صرف هزینه بالا برای داشتن دکوراسیون، لوازم خانگی، تعمیرات، نظافت و … نخواهد بود.

تهیه فهرستی از آنچه دارید و آنچه می‌ خواهید داشته باشید

قدم اول برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه، تهیه فهرست از وسایلی است که در زندگی به آن‌ها احتیاج دارید. قطعا در این لیست برخی از وسایل را از پیش تهیه کرده‌اید و برخی دیگر نیز هنوز تهیه نشده است.

حال نوبت آن رسیده است که ببینید از بین وسایلی که در اختیار دارید، کدام یک همچنان قابل استفاده است و شما آن‌ها را دوست دارید. در قدم بعدی وسایلی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید ولی همچنان سالم است فهرست کنید. سپس ببینید چه وسیله‌ای را ندارید و تهیه آن‌ لازم و ضروری است.

می‌توانید به فروشگاه‌هایی که در سطح شهر خرید و فروش لوازم دست دوم انجام می‌دهند مراجعه کنید و وسایل دست دوم خود را به آن‌ها بفروشید. اگر تمایل داشتید وسایلی که به آن‌ها نیاز داشتید را از همان فروشگاه خریداری کنید.

برخی از دیوارهای خانه را رنگ آمیزی کنید

ایجاد تغییر در دکوراسون خانه اگر اصولی و با فکر صورت نگیرد، در بیشتر موارد بسیار پرهزینه است. اما با کمی تفکر و دقت در دنیای اطراف با صرف حداقل هزینه می‌توان خانه‌ و دکوراسیون دلخواه خود را داشته باشیم.

در صورت امکان، بخشی از دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق پذیرایی را رنگ کنید. لزومی ندارد که تمامی خانه را رنگ کنید. مثلا می‌توانید فقط یک یا دو دیوار از اتاق را رنگ کنید و بهتر است این رنگ با مبلمان و پرده تناسب داشته باشد.

تغییر در دکوراسیون منزل برای سال نو

وسایل آسیب دیده را تعمیر کنید

اگر مدت‌ها است وسایلی در خانه دارید که هنوز قابل استفاده است و شما آن‌ها را دوست دارید، بهترین کار تعمیر آن‌ها است نه جایگزین کردن وسایلی جدید که تهیه آن‌ها هزینه‌ای زیاد را دربر خواهد داشت.

مثلا اگر صندلی دارید که پایه آن شکسته یا لنگ می‌زند، میز غذاخوری یا دکوری نیاز به رنگ‌ شدن دارد، پارچه‌های مبل کثیف و پاره شده است و … بهترین کار این است که سعی کنید اگر می‌توانید و با توجه به بودجه‌ای که دارید، به تعمیرات آن‌ها بپردازید.

از جایگزین ها در تغییر دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید

خانه‌ وسیع نعمتی بزرگ است که در صورت داشتن آن باید خدا را شاکر بود. اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بزرگ است و آشپزخانه نیاز به تغییر دکوراسیون فوری دارد، نترسید و نگران نباشید که مجبور خواهید بود هزینه بالایی را پرداخت کنید.

جایگزین‌های کم‌هزینه‌تری نیز برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان آنچه را که دوست دارید تغییر دهید و دکوراسیون خانه را همانگونه که می‌پسندید، تغییر دهید.

به عنوان مثال اگر رنگ کابینت‌های آشپزخانه قدیمی شده یا خراب شده است، نیازی نیست کابینت‌ها را عوض کنید، می‌توانید از برچسب‌های مخصوص کابینت استفاده کنید.

این برچسب‌ها نسبت به تعویض کابینت یا رنگ کردن آن‌ها، هزینه‌ کم‌تر و به‌صرفه‌تری دارد و شما می‌توانید طرح و رنگ دلخواه خود را تهیه کنید.

همچنین برچسب‌های کاشی آشپزخانه نیز در بازار با هزینه‌ای کم موجود است و می‌توانید در صورتی که دوست دارید رنگ یا طرح کاشی‌های آشپزخانه را نیز تغییر دهید، از آن‌ها استفاده کنید.

از دست سازه ها برای تغییر دکوراسیون خانه کمک بگیرید

امروزه استفاده و بکارگیری از دست‌سازه‌ها در خانه و دکوراسیون به امری معمول تبدیل شده است. با کمک این دست‌سازه‌ها به راحتی می‌توان دکوراسیون خانه را تغییر داد و زیبایی مطلوبی را در فضای خانه ایجاد کرد.

البته ممکن است خرید این دست‌سازه‌ها هزینه‌بر باشد. اگر خودتان ذوق هنری و توانایی ساخت این دست‌سازه‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم خودتان آن‌ها را بسازید و دکوراسیون خانه را با هنر دست خود تغییر داده و تزئین کنید.

تابلوها، روفرشی، میزهای جلو مبلی، کوسن‌های رنگارنگ، گلدان‌های سفالی، آویزهای شیشه‌ای، چراغ‌های دست‌ساز و … تنها نمونه‌هایی از این دست‌سازه‌های زیبا است که استفاده از هر کدام در چیدمان منزل زیبایی قابل توجهی را برای مکانی که در آن زندگی می‌کنید، به ارمغان آورد.

از سقف خانه غافل نشوید

سقف یکی از مهم‌ترین قسمت‌های  خانه‌ای است که ساعات بسیاری از شبانه‌روز را در آن سپری می‌کنیم. متاسفانه در بسیاری از خانه‌ها سقف ناهمگون با دکوراسیون منزل رنگ‌آمیزی شده است که این مسئله یا باعث زیبا نبودن دکوراسیون خانه می‌شود یا تاثیر منفی در نورپردازی خانه می‌گذارد.

مثلا اگر از رنگ‌ تیره برای رنگ‌آمیزی سقف خانه استفاده شود، فضای خانه تاریک‌تر از زمانی است که رنگ روشن را برای سقف خانه انتخاب می‌کنیم.

استفاده از رنگ‌های روشن برای سقف هم به روشن‌تر شدن فضای خانه کمک می‌کند و هم می‌توان گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب رنگ پرده و مبلمان در اختیار داشت.

پنجره ها را فراموش نکنید

پنجره‌ها یکی دیگر از بخش‌های مهم خانه است که با کمک هنر و خلاقیت می‌توانید تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

اگر پنجره به تعمیرات و رنگ‌آمیزی احتیاج دارد، آن‌ها را انجام دهید و بهتر است برای انجام این کار دقت بیشتری را به‌کار گیرید تا هنگام رنگ کردن قاب پنجره‌ها، شیشه‌ها به رنگ آغشته نشود؛ چرا که مجبور خواهید بود زمانی را برای پاک کردن رنگ از روی شیشه‌ها، اختصاص دهید. البته این نکته را فراموش نکیند که بهتر است پیش از هر اقدامی، فریم پنجره را درنظر بگیرید.

 با گلدان دکوراسیون خانه را زیبا تر کنید

نمی‌توان از زیبایی که گلدان‌ها به دکوراسیون خانه می‌بخشند، چشم‌پوشی کرد. مطمئن باشید با قراردادن چند گلدان زیبا و سرسبز در فضای خانه، هم عطر و بوی بهار را برای محل زندگی خود به ارمغان خواهید آورد و هم آرامش روحی را به خود و خانواده‌اتان هدیه می‌دهید.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است از گل‌های آپارتمانی استفاده کنید تا مدت‌ها شاهد رشد و سرسبزی آن‌ها باشید.

فضای سرویس بهداشتی را تزئین کنید

بسیاری از خانواده‌ها تزئین از فضای سرویس بهداشتی غافل می‌شوند. زیبا کردن و تزئین فضای سرویس بهداشتی به معنای خرید لوازم گران‌قیمت و صرف هزینه بالا نیست. می‌توانید با کمک گرفتن از زیبایی‌های طبعیت نیز این بخش از خانه را نیز تزئین کنید.

از کنده‌های چوب که در اکثر باغچه‌ها، طبیعت و پارک‌های جنگلی وجود دارد، کمک بگیرید. دستی به روی آن‌ها بکشید و از آن‌ها به عنوان یک میزی چوبی و زیبا برای چیدن وسایل بهداشتی مانند حوله، دستمال و… استفاده کنید.

برگ‌های خشک و بزرگ که در فصل پاییز به میزان فراوان روی زمین‌ دیده می‌شود نیز می‌توانید برای تزئین دیوار سرویس بهداشتی بهره بگیرید.

برگ‌ها را جمع‌آوری کنید و به رنگ دلخواه مثلا طلایی، آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. می‌توانید برگ‌های رنگ‌شده را روی آینه، فلش‌تانک و حتی روی سطح روشوی نیز بچسبانید. تزئین دیوار سرویس بهداشتی با برگ‌های خشک‌شده نیز بسیار زیبا و جالب خواهد بود.

امیدواریم بتوانید در این شرایط اقتصادی با تغییرات حزئی و کم هزینه در دکوارسیون خانه به استقبال بهار بروید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.