بازار پررونق لباس‌های عروس دست‌دوم!

Rate this post

یک شب و هزار دردسر

بخت‌های سفید زیادی با قیمت‌های سرسام‌آور عروسی رنگ تیره به خود گرفتنه‌اند. یک شب میهمانی، بهانه‌ای که باید همه را خوشحال کند، یا بهتر است بگوییم توقع داریم همه را خوشحال کند، گاهی حتی بهانه‌ی جرم و جنایت و دزدی می‌شود. هزینه‌ها از شام عروسی گرفته تا دسته گل، همه انگار چندین و چندبرابر می‌شوند. اما جالب‌تر از آن شاید این باشد که این مسئله واقعا مختص به ایران نیست. زیاد شنیده‌ایم که می‌گویند اینجور تجملات و عروسی‌های مجلل فقط کار ما ایرانی‌هاست. خیر! خواننده‌ی عزیز، این مسئله در اروپا و امریکا انقدر ایجاد طلاق کرده، که زودتر از ما به فکر کاهش هزینه‌های آن افتاده‌اند.

در بین تمام هزینه‌های عروسی، یکی از پرهزینه‌ترین آیتم‌ها لباس عروس است. صرف‌نظر از اینکه کجای دنیا زندگی می‌کنید، لباس عروس یکی از مهمترین بخش‌ها، یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین بخش عروسی است. آنقدر که حتی عروس خانم‌هایی با انتخاب یک لباس سفید ساده، و یا یک بلوز و شلوار ساده نیز باید هزینه‌ی زیادی بکنند. آرزویی که اگر نگوییم همه، بخش زیادی از خانم‌های علاقه‌مند به لباس و فشن و استایل را درگیر خودش می‌کند. اما چطور می‌شود از هزینه‌های سرسام آور یک لباس عروس شیک و متناسب با سلیقه کم کرد؟

همه‌جای دنیا

با خبر نامزدی هر شخصیت معروفی، طراحان لباس زیادی در لیست کاندیداهای دیزاین لباس عروس آن سلبیریتی قرار می‌گیرند. داستانی که در خانواده‌ی سلطنتی انگلستان رقابت را بر سر اصالت و سادگی به راه می‌اندازد و در بین برخی از بازیگران هالیوود بر سر دنباله و سنگ‌دوزی. همه‌جای دنیا، لباس عروس کمی متفاوت‌تر از لباس‌های متداول افراد است.

البته این یک سنت است و سلیقه‌ی شخصی می‌تواند همه چیز را تغییر بدهد. همین پرزرق‌وبرق‌بودن یعنی بهانه‌ای برای چندبرابر شدن قیمت لباس عروس. لباسی که اگر ساتن نباشد و گیپور در آن به کار نرفته باشد، یک ترکیب تور و حریر ارزان قیمت است. اما کافی است تا کمی برق بزند، دنباله یا آستین داشته باشد، یا اصلا تنگ باشد، آن وقت است که هزینه‌ی آن با حلقه‌ی الماس نشان نامزدی برابری خواهد کرد. اما طراحان لباس عروس در همه جای دنیا، به یک نتیجه‌ی منطقی رسیدند. نتیجه‌ای که ما هم در کوچه برلن، پاساژ میرداماد، و مزون‌های بسیار لوکس مناطق بالای شهرهای بزرگ با آن آشنایی داریم. پدیده‌ای به نام اجاره‌ و فروش دست‌دوم لباس‌های عروس!

لباس عروس دست دوم

چه خرید و چه اجاره

قبل از اینکه به خرید دست‌دوم لباس عروس مورد نظرتان نه بگویید، بهتر است این بخش از مقاله را تا آخر بخوانید. تمامی طراحان معروف لباس عروس از آمریکا تا ایران دو آپشن مجزا از دوخت و خرید لباس عروس دارند. یکی اجاره‌ی لباس‌ عروس‌های قبلی‌شان و دیگری دوخت لباس و اجاره‌ی آن. در هر دو این موارد، قیمت تمام شده‌ی لباس اگرچه نسبت به قیمت خرید آن کمتر است، اما تفاوت چشمگیری ندارد.

در ایران خود ما، یک لباس عروس مجلل کار شده در یک مزون لوکس، قیمت فروشی بین ده تا پانزده میلیون تومان هم دارد. این در حالی است که قیمت اجاره‌ی همین لباس‌ها تنها دو یا سه میلیون، و در صورتی که لباس یک بار قبلا پوشیده شده باشد، نهایتا سه یا چهار میلیون تفاوت دارند. این یعنی قیمت تمام شده باز هم گران خواهد بود. در حالی که اگر شخص بخواهد همین لباس را از عروس خانم پیشین بخرد، در بیشتر موارد شانس زیادی برای خرید اقتصادی یک لباس مجلل خواهد داشت. به علاوه، در زمان خرید شما این شانس را دارید که تغییراتی هر چند کوچک را بر روی لباستان اعمال کنید، سایزش را تغییر بدهید و یا شاید حتی مدل یقه، آستین و یا دنباله‌ی آن را عوض کنید.

این تغییرات در مورد اجاره‌ی لباس امکان پذیر نیست. از طرفی، شب عروسی به اندازه‌ی کافی برای هر شخصی در هر جایی از دنیا استرس‌زا و پرمشغله هست. پس چه بهتر که استرس خرابی یا کثیفی بیش از حد لباسی که باید آن را پس بدهید را به دوش نکشید. نکته‌ی دیگر چشیدن مزه‌ی پوشیدن لباس عروس بعد از شب عروسی و حتی قبل از آن است. حیف است هزینه‌ی زیادی که برای پوشیدن یک لباس سفید و خاطره‌انگیز می‌کنید با یک بار تمام شود. گاهی حتی سالگرد اولین ازدواج بهانه‌ی خوبی برای تکرار مجدد خاطرات یک شب خوب است.

در مجموع، با خرید دست‌دوم لباس عروس شما نه تنها از نظر مالی سود کرده‌اید، بلکه می‌توانید هر تغییری که دوست دارید هم روی لباس بدهید و آن لباس را برای مدت بیشتری هم داشته باشید. ضمنا، خود شما باز هم می‌توانید همین لباس را با قیمتی پایین‌تر برای فروش بگذارید.

به مبارکی!

در مجموع، برعکس بسیاری از آیتم‌های لباس دیگر، تاج و تور و لباس عروس در میان دست‌دوم‌های پوشیدنی بسیار محبوب هستند. این لباس‌ها هم با حس خوب و آرزوهای روشن و حساسیت خاصی دوخته شده‌، و هم تنها برای چند ساعت پوشیده شده‌اند. چند ساعتی که می‌تواند شما را چند میلیونی جلو بیندازد. ضمن اینکه اکسسوری عروس از جمله تاج، خودش در اکثر موارد به صورت دست‌دوم استفاده می‌شود. حتی ملکه‌های دنیا هم از پوشیدن لباس عروس دست‌دوم خوشحال می‌شوند!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.