برای استخدام نگهبان باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

4/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم بدنبال پیدا کردن نگهبان برای محل کار یا سکونت خود هستید، باید متوجه شده باشید چه کار سختی است، زیرا پیدا کردن فردی کاملا قابل اعتماد که امنیت جان و مال شما را تامین کند کار دشوار و بسیار مهمی است. در این مقاله درباره راه‌های استخدام و اینکه طی مصاحبه با او باید چه نکاتی را در نظر بگیریم صحبت می‌کنیم، سپس به این مسئله خواهیم پرداخت که افراد با چه تیپ شخصیتی و مهارت‌هایی برای این کار مناسب خواهند بود.

بعد از خواندن موارد زیر و اعمال آنها در تصمیم‌گیریتان قادر خواهید بود تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

از چه طریقی می‌توانید برای استخدام نگهبان اقدام کنید؟

امروزه راه‌های زیادی برای استخدام افراد در هر زمینه‌ای وجود دارد. ما سه راه زیر را که در دسترس‌‌تر و سریع‌تر است را پیشنهاد می‌دهیم:

  • سرچ آنلاین: امروزه پلتفرم‌های زیادی موجودند که ‌می‌توانید در آن‌ها آگهی استخدام ثبت کنید یا افراد متقاضی کار را پیدا کنید. این پلتفرم‌ها موجب دسترسی شما به افراد زیادی در هر بخشی می‌شوند.
  • ارتباطات شخصی: شما همچنین می‌توانید از افراد نزدیک خود، فردی مورد اعتماد و شایسته را برای این شغل بیابید یا از همسایه‌ها و آشنایان خود بخواهید فردی مورد اعتماد را به شما معرفی کنند.
  • آژانس‌هایی که خدمات گارد امنیتی ارائه می‌دهند: می‌توانید با چنین آژانس‌های تماس بگیرید سپس درخواست و نیازهایتان را دقیق توضیح دهید تا فردی متناسب با کار شما و آموزش دیده را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید.

چه مدارکی باید از فرد متقاضی شغل نگهبانی بخواهیم و چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در نظر گرفتن موارد زیر اعتبار انتخاب ما را بالا می‌برد و به ما در گرفتن تصمیمی درست، کمک شایانی می‌کند:

  • از فرد متقاضی حتما درخواست گواهی عدم سوپیشینه کنید. ممکن است شخص از ارائه گواهی با دلایلی مانند هزینه زیاد، از ارائه آن تفره برود اما هیچ عذری را پذیرا نباشید زیرا که بحث امنیت شما در میان است.
  • فرد باید گواهی عدم اعتیاد از آزمایشگاهی معتبر را ارئه دهد.
  • برای شخص متقاضی یا آژانسی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهد، علت نیاز به یک یا گروهی نگهبان را توضیح دهید. ممکن است نیاز داشته باشید افراد مسلحی را استخدام کنید یا مهارت‌های خاصی مد نظرتان باشد. با توضیحات کامل و بسط دقیق نیازهایتان به معرفی فردی مناسب برای کارتان کمک خواهی کرد.
  • سوالات اساسی و مهم را بپرسید. سوالات شما باید مسائلی مانند سن، تجارب و مسیر کاری فرد را حتما در‌برگیرد تا ببنید آیا عملکرد فرد مطابق نیازهای شماست یا نه؟
  • برای تصمیم‌گیری به خودتان زمان دهید و از گرفتن تصمیم‌های عجولانه بر حذر باشید. یادآوری کنیم که تصمیم اشتباه و انتخاب فرد نامناسب امنیت شما را به خطر خواهد انداخت.

مهارت‌های مهم برای استخدام شدن به عنوان نگهبان

این جمله را زیاد شنیده‌ایم که “هر کس برای کاری ساخته شده”. برای استخدام شدن به عنوان نگهبان هم، شخص مورد نظر باید یک سری مهارت‌ها داشته باشد تا بتواند از پس این کار برآید و بخوبی به وظایفش عمل کند. در غیر اینصورت، خود و اطرافیانش را به خطر خواهد انداخت.

  • گرچه نگهبانان معمولا افرادی جدی و ساکت در جامعه شناخته شده‌اند اما برقراری ارتباط کلامی، بخصوص برای نگهبانان ساختمان‌های مسکونی بسیار مهم است. تعامل با افراد ساختمان برای برقراری نظم و آرامش، نیازمند مهارت برقراری ارتباط کلامی ویژه‌ای است.
  • زبان بدن مناسب، یکی از ویژگی‌هاییست که فرد میتواند با آن اقتدار خود را حفظ کند تا بتواند امنیت و آرامش را بخوبی در آن محل برقرار کند.
  • سلامت فیزیکی و روانی فرد یکی از مهمترین ویژگی‌های فرد است که حتما باید در نظر گرفته شود. کار نگهبانی با شیفت‌های متعدد و شرایط بحرانی همراه است و فرد باید بتواند در تمام مدت زمان شیفت هوشیار و آماده باشد.
  • نگهبان باید بطور مرتب مراقب فعالیت‌های مشکوک باشد. باید آموزش دیده باشند تا با کوچکترین علائم، مشکلات را شناسایی کنند. بنابراین، باید مهارت ویژه‌ای در نظارت بر اوضاع و اتفاقات اطرافشان داشته باشند.
  • بعضی افراد خواستار گزارش روزانه کتبی درباره امنیت محل سکونت و کار خود هستند. در چنین شرایطی فرد باید مهارت نوشتاری خوبی برای تهیه گزارش هم داشته باشد.
  • مهمترین ویژگی که شخص متقاضی شغل نگهبانی باید داشته باشد، توانایی مدیریت بحران است. فرد باید بتواند احساسات خود را کنترل کند و سریعا به شرایط محیط عکس‌العمل مناسب را نشان دهد.

با در نظر گرفتن موارد بالا و صرف وقت کافی برای تصمیم گیری می‌توانید از انتخاب شخص مناسب برای حفاظت از جان و مال خود مطمئن شوید.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.