هر خودرو 7 کارت سوخت!

Rate this post

بر اساس اخبار تازه منتشر ش ده تعداد کارت سوخت‌های صادر شده از تیرماه سال 86 تا به امروز از 50 میلیون کارت گذشته است. با توجه به اینکه در حدود 24 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور موجود است، حداقل برای هر خودرو در طی 12 سال گذشته 2 بار کارت سوخت صادر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از مالکان خودروها در طی این مدت زمان بیش از 7 بار کارت سوخت المثنی دریافت کرده‌اند. جالب است که بدانید ثبت نام برای دریافت کارت سوخت المثنی همچنان نیز ادامه دارد و تنها در یک سال گذشته بیش از 5 میلیون متقاضی دریافت مجدد کارت سوخت ثبت نام کرده‌اند.

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟

در همین رابطه سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی عنوان کرد که هرچند برای صدور کارت سوخت المثنی هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما مالکان این کارت‌های سوخت باید در نگهداری آن‌ها کوشا باشند.

با توجه به آمار تازه منتشر شده از تعداد کارت سوخت‌های صادر شده در کشور در طی 12 سال به نظر می‌رسد که کمی سخت‌گیری در این زمینه نیاز است. درست است که با تک‌نرخی شدن قیمت بنزین در سال 94 بسیاری کارت سوخت خود را کنار گذاشته و عده‌ای زیادی نیز کارت سوخت خود را گم کردند، اما نبود محدودیت در صدور کارت سوخت منطقی به نظر نمی‌رسد.

آخرین اخبار مربوط به سهمیه‌بندی بنزین

در آخرین اخبار مربوط به سهمیه‌بندی بنزین سهمیه سوخت وانت‌بارها برداشته شد. گفته می‌شود درصورتی که رانندگان وانت‌بارها  کارت هوشمند ناوگان وانت‌بار و کارت هوشمند راننده در اختیار داشته باشند می‌توانند بدون محدودیت از بنزین بهره‌مند شوند.

براساس جداول جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ محدودیتی برای تخصیص سوخت به وانت‌بارها وجود نداشته و رانندگان وانت با ارائه اسناد تردد خود می‌توانند بدون محدودیت از سوخت بهره ببرند. لازم به یادآوری است که پیش از این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشدار داده بود که وانت‌بارهایی که تا اول بهمن ماه امسال کارت هوشمند دریافت نکنند، با قطعی سهمیه بنزین مواجه خواهند شد.

پایتخت دیگر تاکسی نمی‌خواهد

خبر دیگری که در طی چند روز گذشته در صنعت خودروسازی کشورمان جلب توجه کرده است مربوط به صدور پلاک تاکسی‌های پایتخت است. براساس اخبار رسیده شهرداری تهران صدور پلاک تاکسی در پایتخت را متوقف کرده و 80 هزار تاکسی موجود در این شهر را نه تنها کافی بلکه بیش از اندازه نیز دانسته است.

گفته می‌شود علت این تصمیم به طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی مرتبط است. با این اوصاف شهرداری و سازمان تاکسیرانی بار حمل‌و‌نقل عمومی تهران را به دوش تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای شخصی انداخته‌اند. با این کار طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی نیز به حاشیه کشیده خواهد شد. باید منتظر ماند و دید آیا مسافربرهای شخصی اینترنتی می‌توانند پاسخگوی نیاز شهروندان تهرانی باشند یا خیر؟!

شکایات خودرویی خود را کجا ببریم؟

در انتها اجازه دهید اخبار مربوط به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و طرح‌های این سازمان برای مدیریت شکایات خودرویی را با شما درمیان گذاریم. با توجه به گفته‌های رئیس این سازمان در حال حاضر کشور به 6 منطقه تقسیم شده که از این پس شکایت مربوط به حوزه بازار خودرو نه فقط در تهران که در این 6 حوزه بررسی خواهد شد. امید می‌رود که با این اقدام نه‌تنها دیگر مناطق کشور از امکانات بیشتری برخوردار شوند که شکایات خودرویی نیز بهتر مدیریت شده و زودتر به نتیجه برسند.

عباس تابش همچنین در خصوص تعهدات معوق خودروسازان نیز توضیح داد که محدودیت‌های خودرویی حل خواهد شد و تعهدات معوق خودروسازان تا اواخر اردیبهشت و خردادماه سال آینده به صفر خواهد رسید و تمهیدات لازم در این حوزه دیده شده است.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.