چه تغییراتی روی لباس‌های دست‌دوم آن‌ها را بهبود می‌بخشد؟

Rate this post

در بین لباس‌هایی که قصد داریم دور بیندازیم، و یا لباس‌های پوشیده‌شده‌ی دیگران، انواعی هست که با اندکی تغییر به لباس ایده‌آل ما تبدیل می‌شود.

دمکُنی‌های پوشیدنی!

آینده‌ی بسیاری از تی‌شرت‌ها پاره‌شده، رنگ و رو رفته و یا دموده‌ی ما مشخص است، مستقیم وارد کشوی دمکنی‌ها و دستمال گردگیری می‌شوند. البته برعکس آنچه فکر می‌کنید این داستان محدود به خانه‌ی شما نیست. در واقع این داستان محدود به جغرافیای شما هم نیست. در دوران جنگ جهانی دوم در آلمان، شلوارک‌های مردانه تبدیل به بانداژ و پرده‌ی خانه‌ها تبدیل به کفن می‌شدند. اتفاقی که مشابه آن در زمان جنگ ایران و عراق نیز افتاد.

این اتفاقات و تبدیل‌ها اصولا جنبه‌ی اقتصادی داشتند. دوران جنگ، دوران ولخرجی و انتخاب نیست و این مسئله در مورد هر کشوری صادق است. همین امر باعث می‌شد تا به جای خرید لباس‌های جدید، کاربری لباس‌ها و پارچه‌ها تغییر کنند. اقتصاد و تغییر فرهنگی این روزها نیز فضای بسیاری از کشورهای پیشرفته و جهان سوم دنیا را در بر گرفته است. اما اینبار اقتصاد مسئله‌ی مهمی نیست. بلکه دانش شما تصمیم می‌گیرد که بهتر است از شال‌های بزرگتان، مانتو بدوزید!

کره‌ی زمین و چند دست لباس

بالا رفتن آگاهی مردم دنیا، در صورت احساس خطر سریعتر اتفاق می‌افتد. این سرعت بیشتر در مقایسه‌ی با اطلاع رسانی است. منظور بلایی است که مصرف‌گرایی بر سر آب و هوا و شرایط کره‌ی زمین آورده است و ما انسان‌ها را مجاب کرده تا کمی درمورد فرهنگ خریدمان تغییر ایجاد کنیم. مخصوصا در مورد فرهنگ خرید لباس.

میزان دورریز زیاد در دنیای فشن و مد و بهره‌برداری بالا از منابع کره‌ی زمین باعث شده تا طراحان و مردم به فکر استفاده‌ی مجدد از لباس‌های قدیمی خودشان یا خرید لباس‌های دست‌دوم بیفتند. اما لازم نیست به همان مدل اکتفا کنند. در این مورد کمی ذوق و کمی مهارت نیاز است.

جراحی کمد لباس

اولین گام به سوی تغییر ظاهر لباس‌های قدیمی، پوشیده‌شده و یا دست‌دوم جراحی کمد لباستان است. به سراغ کمد لباستان بروید و لباس‌هایی که به شکل مشخص و واضحی طی زمان قابل توجهی نپوشیده‌اید را جدا کنید. حالا سراغ لباس‌هایی بروید که می‌خواستید به دلیل پارگی، زدگی، رنگ‌ورورفتگی و یا تغییر سایز آن‌ها را دور بیندازید. یک نگاه دقیق به لباس‌هایی داشته باشید که مشکلی ندارند و همچنان آن‌ها را می‌پوشید و روی یک برگه بنویسید برای ست کردن آن‌ها دقیقا به چه آیتم لباسی و با چه رنگ و مشخصاتی نیاز دارید. حالا آماده‌اید تا وارد مرحله‌ی بعد شوید.

ست‌ها و سنجاق‌ها

در میان آیتم لباس‌هایی که می‌خواستید دورشان بریزید به دنبال آن‌هایی باشید که می‌توانند با لباس‌های کنونی مورد استفاده‌ی شما ست بشوند. برخی از آن‌ها را فراموش کرده بودید پس اصلا نیازی به تغییر نیست. اما در مورد آن‌هایی که به تغییر نیاز دارند، قبل از اینکه وارد مرحله‌ی تغییرات گسترده بشوید بد نیست سعی کنید با سنجاق قفلی و تکه پارچه تغییراتی روی آن‌ها بدهید.

شاید شلوار جینتان که زانو انداخته، به شلوارک جین بسیار جذابی تبدیل شود. شاید پیراهنتان که از کنار بدن زیپش پاره شده با ترکیب سنجاق قفلی شبیه به مدل‌های مختلف طرح‌های ورساچه بشود. شاید کافی است تا شالی را که دوست ندارید با چند حرکت ساده و سنجاق به لب سوییشرتتان وصل کنید تا هم زدگی‌های یقه را بپوشاند و هم به راحتی یک ترکیب گرم و شیک بشود. سنجاق‌ها سرهمی‌بندی خوبی ایجاد می‌کنند. نترسید و امتحان کنید.

رنگ‌های میرا

رنگ میرا

مرحله‌ی بعدی رنگ‌آمیزی است. حتی اگر نخواهید خیلی رنگ آمیزی حرفه‌ای و پیچیده‌ای روی لباستان انجام بدهید، از تکنیک وایتکس همیشه خلاقیت به دست می‌آید. شلوارهای جین در وایتکس رنگشان سنگشور می‌شود. ترندی که برای خرید نوی آن باید بهایی بیش از دو یا سه برابر جین معمولی پرداخت کنید. بعد از شست و شوی لباستان با هر جنسی، بد نیست آن را با یکی از لباس‌هایتان که رنگ می‌دهد در آب داغ بیندازید و بگذارید چند ساعتی کنار هم بمانند. بلافاصله لباستان را با آب سرد بشورید و اتو کنید. نتیجه می‌تواند به طرز غیرمنتظره‌ای جذاب باشد!

یقه یا آستین

تجزیه و پارگی بلوزها و پیراهن‌ها معمولا از سر آستین و یقه شروع می‌شود. این بخش یکی از خلاق‌ترین و در عین حال شاید سخت‌ترین اقدامات برای تغییر لباستان باشد. یک مانتوی ساده می‌تواند آستین تنگی داشته باشد. شمامی‌توانید با جمع‌کردن کمی خرده‌پارچه‌های رنگی و یا متفاوت برای مانتوی خودتان، آستین‌ها، یقه‌ها و جیب‌های جدیدی درست کنید. کمی تور و یک کش، یک یقه‌ی کلاسیک زیبا به شما می‌دهد که در ترکیب با یک بلوز یقه‌گرد ساده، نتیجه را به یک لباس نسبتا مجلسی تبدیل می‌کند. در مورد لباس‌های مردانه نیز نوارهای نازک و یا فلزی می‌توانند تاثیر خوبی روی تغییر شکل لب جیب پیراهن‌ها یا خط آستین تیشرت‌ها داشته باشند.

فروش قانونی دست‌دوم‌ها

یکی از فواید هیجان انگیز تغییر و بهبود لباس‌های پوشیده‌شده و دست‌دوم این است که در صورت از بین بردن مارک لباس مرجع، در همه جای دنیا می‌توانید طرح جدیدتان را به عنوان لباس نو بفروشید. این موضوع قانونی است و اگر پارچه‌ی لباس آسیب جدی ندیده باشد، هیچکس علیه شما شکایتی نخواهد داشت. ظاهرا همه چیز برای تغییر لباس‌های دست‌دومتان مهیا است، دست به کار شوید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.