شاسی بلند الکتریکی موستانگ در راه است

Rate this post

در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی، کمپانی پرآوازه فورد اعلام کرد که قصد دارد بزودی کراس‌اور برقی جدیدی را با نام موستانگ مک ای (Mach-E) به بازار عرضه کند که با الهام از فورد موستانگ ساخته خواهد شد. چندی پیش سرانجام در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، فورد موستانگ مک ای معرفی شد و برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، توانست نظر خریداران بسیاری را به سوی خود بکشاند به طوری که در طول نمایشگاه بیش از 9000 درخواست برای این خودرو به ثبت رسید. چراغ‌های خودرو، خطوط روی بدنه و در مجموع نمای کلی بدنه خودرو کاملا یادآور نسخه کوپه فورد موستانگ است، اما داخل کابین شاهد یک طراحی کاملا نوآورانه هستیم که با وجود نمایشگر لمسی تبلت مانند موجود در کنسول مرکزی و یک نمایشگر کوچک در پشت فرمان، برای بیننده تداعی کننده خودروهای الکتریکی نظیر تسلا خواهد بود.

فورد موستانک Mach E در 5 تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد؛ در سایت فورد قیمت پایه این خودرو از 43 هزار و 895 دلار برای نسخه First Edition آغاز شده و در نسخهGT که قوی‎‌ترین نمونه این خودرو محسوب می‌شود به حدود 60 هزار و 500 دلار می‌رسد. بد نیست بدانید که قوی‌ترین نسخه این خودرو GT Performance Edition  نام دارد؛ این خودرو از توان خروجی 459 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور برخوردار است و برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد تنها به 3.5 ثانیه زمان نیاز دارد. این نسخه به باتری 98.8 کیلووات ساعتی مجهز شده است که باعث می‌شود با هر بار شارژ کامل بتواند حداکثر 378 کیلومتر را بپیماید.

 

حمایت آئودی از رئال مادرید

حمایت آئودی از رئال مادریدکمپانی خودروسازی آئودی که از سال ۲۰۰۳ تاکنون عنوان اسپانسری تیم فوتبال رئال مادرید را هم به دیوار افتخاراتش اضافه نموده، برای فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ محصولات جدید خود را به صورت رایگان در اختیار بازیکنان و مربی این تیم یعنی زین‌الدین‌ زیدان قرار داده است. زین‌الدین زیدان از میان همه مدل­‌های آئودی، مدل RS3 Sportback با رنگ مشکی را برای خود انتخاب کرده است، اما محبوب ترین خودرو در میان بازیکنان تیم، نسل جدید آئودیQ7  است که نظر مثبت 11 بازیکن رئال مادرید به سوی خود کشانده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید وینیسیوس جونیور، آلوارو اودریزولا، مارکو آسنسیو و مارسلو ویریا به سراغ آئودی A7 اسپرت‌بک رفته‌اند و سرخیو راموس نیز آئودی A8 را انتخاب کرده است. عجیب اینجاست که رافائل واران تنها بازیکنی بوده که شاسی‌بلند الکتریکی E-Tron را به عنوان خودرو شخصی انتخاب کرده است. ۷ بازیکن دیگر رئال شامل دنی کارواخال، لوکاس وازکز، تونی کروس، خامس رودریگز، ادن آزار، فدریکو والورده و ناچو فرناندز نیز همگی شاسی‌بلند کوپه Q8 را انتخاب کردند.

آئودی درباره انتخاب خودروهای جدید این کمپانی توسط بازیکنان مشهور تیم رئال مادرید گفته است: از زمانی که آئودی به عنوان حامی مالی رئال مادرید انتخاب شد، هر فصل بازیکنان از خودروهای این برند آلمانی استفاده می‌کردند و در حال حاضر نیز این بازیکنان صاحب مدل‌های جدید آئودی شده‌­اند.

 

چهره جدید کیا اپتیما

اپتیما یک سدان خانوادگی و دوست داشتنی است که از سال 2000 میلادی تا به امروز در سبد محصولات شرکت کیا قرار دارد. این خودرو که در بازار کشور سازنده با نام K5 به فروش می‌رسد تاکنون در 4 نسل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شده است. چندی پیش کمپانی کیا از نسل پنجم این خودرو نیز رونمایی کرد که قرار است در سال 2020 به بازار عرضه شود.

برخلاف نسل چهارم کیا اپتیما که از لحاظ طراحی کمی بیش از حد انتظار به نسل پیشین خود وابسته بود، کیا اپتیمای جدید از طراحی کاملا متفاوت و مدرنی برخوردار است. پیشرانه‌های بسیار متنوعی برای این اپتیمای جدید در نظر گرفته شده که قدرتمندترین آن‌ها در تیپ GT اپتیما عرضه می‌شود. این موتور 2.5 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر از توان تولید 286 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار بوده و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن در حدود 6.6 ثانیه اعلام شده است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های خودرو را بر عهده خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از نیمه اول سال 2020 میلادی کیا اپتیمای جدید در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد، اما طرفداران آمریکایی این خودرو باید تا اواخر سال 2020 در انتظار خرید این خودرو باقی بمانند. در بازار کشور ما نیز علاقه‌مندان به کیا اپتیمای جدید تنها می‌توانند از نگاه نگاه کردن به عکس‌های این خودرو لذت ببرند!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.