چطور دکوراسیون خریداری شده از دیگران را کاملا نو کنیم؟

Rate this post

تغییرات جزئی و کوچکی هستند که با اعمال آن‌ها می‌توانیم لوازم دکوری دست‌دوم خودمان را به وسایلی نو و مدرن تبدیل کنیم.

کهنه‌های نو

همیشه خریدهای دست‌دوم ما قرار نیست به شکل مستقیم مورد استفاده قرار بگیرند. در فرهنگ دست‌دومی‌ها، یکی از متداول‌‌ترین و مرسوم‌ترین دلایل خرید از فروشگاه‌های دست‌دوم، تغییر کالا و تولید یک جنس جدید است! نترسید! منظور از این حرف این نیست که ممکن است جنس دست‌دوم را به عنوان نو به شما بفروشند. اگرچه ذات این کار اگر کالا با کیفیت و زیبا باشد و در صورتی که در مورد فرآیند تولید آن شما را آگاه کنند اصلا بد نیست.

وسایل دکوری خانه، از آن دست اجناسی هستند که ممکن است با گذشت زمان دل ما را بزنند یا اشکالات ریز و جزئی پیدا کنند. در چنین شرایطی، بهترین و موثرترین کار تغییر آن‌هاست. تغییرات هم می‌توانند به نفع ما عمل کنند و هم می‌توانند در صورت تمایل ما به فروش وسایل دکوری خانه، به فروش آن کمک بیشتری کنند. چه با هدف تغییر دکوراسیون خانه برای تنوع، چه با هدف تغییر دکوراسیون دست‌دوم خریداری شده برای هماهنگ کردن آن با دکور خانه‌ی خودمان، و چه با هدف فروش لوازم دکوریمان در بازار دست‌دومی‌ها، بد نیست چند راه حل را با هم مرور کنیم.

تمیزکاری

گام اول در مورد تمام وسایل دکوری، صرف‌نظر از کاری که می‌خواهید روی آن انجام دهید تمیز کردن است. گرد و خاک و کثیفی، به جز تاثیرات منفی بدی که روی احساس شما نسبت به آن وسیله دارد، در کهنه، خراب شدن و فرسایش آن کالا و جنس مورد نظر نیز بسیار موثر است. اما بسیار مهم است که پیش از تمیز کردن، تصمیم بگیرید که دقیقا چه تغییراتی می‌خواهید روی وسیله‌ی دکوری خود انجام دهید. گاهی لازم است برچسب‌ها و لیبل‌های روی وسایل را با هر ترفندی شده بکنید. گاهی برای سفید شدن ممکن است به سفیدکننده نیاز داشته باشید.

همه چیز بستگی به تغییرات اساسی بعدی روی وسیله‌ی دکوری شما دارد. اما بسیار مهم است که برای تمیز کردن این وسایل، به دنبال موادی باشید که به ساختار وسیله‌ی دکوری شما آسیبی نزنند. اگر وسیله‌ی شما خرابی و یا شکستگی قابل مرمتی دارد، بد نیست متناسب با طرح کلی تغییری که در ذهنتان دارید، وسیله را تغییر بدهید.

رنگ

اکرلیک باید معجزه‌ی خانه‌ی شما باشد! فقط کافی‌ست به هر وسیله‌ی شیشه‌ای کمی رنگ اکرلیک بزنید تا دنیا جای بهتری برای زندگی شود. رنگ‌ها ادویه‌های چشم‌های ما هستند. یک رنگ ملیح، می‌تواند آرامشی به دکوراسیون شما بدهد که میلیون‌ها تومان تغییر نمی‌تواند. وسایل شیشه‌ای می‌توانند به راحتی با رنگ اکرلیک تغییر پیدا کنند. کافی‌ست تا ترکیب رنگ‌ها را خوب بشناسید.

از طرفی چون رویکرد ما در اینجا بیشتر وسایل دست‌دوم هستند، اگر وسیله‌ی شیشه‌ای مورد نظر شما ترک داشته باشد، دو یا سه دور رنگ اکرلیک آن را می‌پوشاند و همین رنگ از شکستن زود هنگام آن هم جلوگیری می‌کند. به جز رنگ اکرلیک، بسته به وسیله‌ی دکوری شما، انواع رنگ‌های دیگر نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اما اکرلیک هم تنوع رنگ بیشتری دارد و هم استفاده‌ی آن در خانه راحت‌تر است.

تغییر دکوراسیون با لوازم دست دوم

بازیافت و تولید

کاغذهای باطله، گنجینه‌ی تغییر دکوراسیون دست‌دوم هستند! کافی‌ست کمی چسب چوب و اسپری رنگ براق هم بخرید تا مجموعه‌ای از لوازم دکوری نماسنگی و نمارومی داشته باشید! مخلوط خمیری کاغذ و چسب استحکام خاصی به وسایل دورریز شما می‌دهد. حتی می‌توانید از پلاستیک‌ها و کارتن‌های دورریزتان هم برای درست کردن دکور خانه استفاده کنید. کافی است تا در اینترنت راه‌های مختلق تزئین وسایل با پلاستیک و کاغذ را جست‌وجو کنید تا ایده‌های نابی برای خلق وسایل دکوری جدید از دکور دست‌دومتان بگیرید. از طرفی، نه تولید زباله کرده‌اید و نه پول زیادی خرج کرده‌اید.

این یک گلدان نیست!

از محبوب‌ترین ترفندهای تغییر دکوراسیون خریداری‌شده‌ی دست‌دوم، تغییر کاربری وسایل است. لامپ‌ها و پارچ‌هایی که به راحتی به گلدان تبدیل می‌شوند. پتوهایی که می‌توانند به عنوان پادری هم مورد استفاده قرار بگیرند. گلدان‌هایی که می‌توانند با کمی تغییر تبدیل به کاسه و بشقاب بشوند. قاب‌هایی که می‌توانند تبدیل به زیربشقابی بشوند. همه و همه از نمونه‌های تغییر کاربری لوازم دکوری دست‌دوم هستند. دست‌دوم‌ها با این دید، می‌توانند چالش خوبی برای ذوق و هوش و سلیقه‌ی شما نیز باشند. مثلا، گلدانی که در خانه‌ی شما تبدیل به یک لیوان آبخوری می‌شود!

خروج از دایره‌ی مصرف‌کنندگان

تغییر لوازم دکوری دست‌دوم و تبدیل آن‌ها به دکوراسیون نو و متفاوت خانه تنها به کمی ذوق و سلیقه و مطالعه نیاز دارد. صرف‌نظر از مزایای مالی و البته محیط‌ زیستی، چنین تغیراتی از رنگ گرفته تا بازیافت و تغییرات کاربری، شبیه به یک دوره‌ی کارورزی مفید و موثر در زمینه‌ی طراحی داخلی و هنرهای دستی است. مجموع چنین رویکردی، شکل فکر شما را از نگاه تولید زباله، به تولید هنر تغییر خواهد داد. این یعنی میل به تغییر کالای دکوری دست‌دوم، شما را از حالت مصرف کننده خارج کرده و به یک تولید کننده تبدیل می‌کند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.