لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو

4.8/5 - (29 امتیاز)

لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو نامی است که کمپانی پرآوازه لامبورگینی برای جدیدترین خودرو مفهومی خود تعیین کرده است. این خودرو که اساسا برای دنیای بازی‌های اتومبیلرانی «گرن توریسمو اسپرت» طراحی و ساخته شده است، از اوایل سال 2020 میلادی برای کنسول پلی استیشن 4 در دسترس علاقه‌مندان به این بازی پرهیجان قرار خواهد گرفت.

 لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمواین خودرو همچون بسیاری دیگر از خودروهای کانسپت ساخته شده برای بازی گرن توریسمو اسپرت، به صورت تک سرنشین بوده و این موضوع بیش از پیش دست طراحان لامبورگینی را برای خلق یک اثر بی نظیر باز گذاشته است. در لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو، راننده برای اینکه بتواند وارد خودرو شود باید برخی از اجزای بدنه شامل کاپوت، شیشه‌ روبروی راننده و حتی فرمان بالا بروند که بدون شک می‌تواند در ذهن بیننده هواپیماهای جنگنده را تداعی کند.

گرن توریسمواز آنجایی که این خودرو تنها یک کانسپت برای دنیای بازی‌های ویدیوئی است، توان خروجی و نوع پیشرانه آن در دنیای واقعی چندان حائز اهمیت نخواهد بود، اما در این میان مدیران ارشد کمپانی لامبورگینی اعلام کرده‌اند که پیشرانه هیبریدی لامبورگینی سیان (Sian) قابل نصب روی لامبو V12 ویژن گرن توریسمو خواهد بود. این پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی در کنار یک موتور برقی 48 ولتی می‌تواند در نهایت قدرتی برابر با 819 اسب بخار را تولید کند. چنین نیروی عظیمی باعث می‌شود تا لامبورگینی V12 بتواند طی زمانی در حدود 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

لکسوس UX 300e

لکسوس UX 300e

چند روز پیش در نمایشگاه گوانگژو چین، کمپانی لکسوس از یک کراس اوور تمام الکتریکی به نام UX 300e رونمایی کرد که در واقع اولین تلاش این کمپانی ژاپنی برای ساخت خودرویی تمام برقی محسوب می‌شود. این خودرو بر اساس نمونه استاندار (بنزینی) لکسوس UX شکل گرفته است و به همین دلیل در بخش طراحی ظاهری، تفاوت‌های بسیار اندکی میان این دو خودرو به چشم می‌خورد؛ حتی از همان ورودی باک بنزین برای اتصال UX 300e به کابل برق استفاده شده است.

تفاوت عمده لکسوس UX بنزینی و برقی در پیشرانه آن‌ها خلاصه می‌شود، در این بخش UX 300e به یک موتور برقی به قدرت 201 اسب‌ بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر مجهز شده است که با همراهی یک باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 5 4.3 کیلووات ساعت، مجموع شعاع حرکتی برابر با 400 کیلومتر را برای این کراس اوور جذاب بوجود آورده است. جالب است بدانید که مهندسین کمپانی لکسوس به کمک سیستمی به نام ASC توانسته‌اند صدای یک پیشرانه بنزینی را نیز شبیه سازی کرده و آن را در اختیار سرنشینان UX 300e  قرار دهند.

UX 300e

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده است، اما می‌توان قیمتی بین 40 تا 45 هزار دلار را برای تیپ پایه UX 300e  در نظر گرفت. در مورد زمان عرضه این خودرو به بازار جهانی نیز این گونه اعلام شده است که از سال 2020  فروش لکسوس UX 300e ابتدا در چین و اروپا و پس از آن در اوایل سال 2021 میلادی فروش آن در کشور ژاپن نیز آغاز می‌شود.

وانت تسلا سایبرتراک

وانت تسلا سایبرتراکتسلا سایبرتراک خودروییست که با ویژگی‌های ظاهری و فنی منحصر به فرد خود این روزها به تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است. این خودرو که در واقع یک وانت الکترونیکی با طراحی بسیار آینده نگرانه است، چندی پیش توسط ایلان ماسک و در سه نسخه تک، دو و سه‌ موتوره در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدل پایه یا تک موتوره سایبرتراک از شتابی برابر با ۶.۵ ثانیه برخوردار بوده و قادر است با هر یک بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را پشت‌سر بگذارد. همانطور که می‌توان حدس زد نمونه دو موتوره این خودرو از نظر فنی در سطح بالاتری قرار دارد؛ شتاب شتاب صفر تا صد نمونه دوموتوره سایبرتراک برابر با ۴.۵ ثانیه و حداکثر برد آن نیز با هر یک بار شارژ ۴۸۰ کیلومتر اعلام شده است. در نهایت فول‌ترین تیپ سایبرتراک می‌تواند تمامی پیکاپ‌ها و حتی خودروهای سوپر اسپرت بازار را به چالش بکشد. این خودرو برای اینکه بتواند سرعت خود را از سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند تنها به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است ۸۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. جالب است بدانید که تیپ فول سایبرتراک توانسته است رکورد 10.8 ثانیه را برای درگ یک چهارم مایل به نام خود ثبت کند!

تسلا سایبرتراکظاهرا علاقه مندان به این وانت عجیب و غریب باید تا سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر بهره‌مندی از این خودرو بمانند؛ زیرا اولین سری از تسلا سایبرتراک در این سال به مشتریان تحویل داده می‌شود. قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۳۹۹۰۰ دلار اعلام شده است و نسخه سه‌ ‌موتوره تسلا تراک نیز از قیمت ۶۹۹۰۰ دلار شروع می شود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.