ترکیه از خودروهای ملی خود رونمایی کرد

Rate this post

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور ترکیه، روز جمعه با حضور در مرکز تحقیقاتی مرمره واقع در استان صنعتی کجااِلی، از یک کراس اوور الکتریکی و یک خودروی سدان رونمایی کرد. این اتومبیل‌ها تحت مدیریت و مالکیت برند تازه تاسیس تاگ (مخفف عبارت گروه خودروسازی مشترک ترکیه در زبان ترکی) ساخته شده‌اند. کمپانی تاگ (TOGG) که حاصل شراکت ۵ خودروساز داخلی ترکیه محسوب می‌شود، اولین محصول خود را به صورت یک کراس‌اوور الکتریکی که با همکاری استودیو طراحی پنین فارینا سر و شکل داده شده، راهی بازار کرده است.

فضای داخلی تاگ

این خودروی کراس‌اوور با دو پیشرانه ۲۰۰ و ۴۰۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد. به گفته مدیرعامل شرکت تاگ آقای گورکان کاراکاش، نسخه ۴۰۰ اسب بخاری دارای دو موتور الکتریکی است و از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک سود خواهد بود. شتاب صفر تا صد نسخه دو موتوره برابر ۴.۸ ثانیه بوده و قادر است با یک بار شارژ کامل، مسافت ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید. مدل پایه تک موتوره نیز با قدرت ۲۰۰ اسب بخار، از شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه و برد حرکتی ۳۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ برخوردار خواهد بود. باتری لیتیوم-یون این خودروها در داخل مرزهای ترکیه تولید شده و ادعا می‌شود که قوای محرکه آن نیز توسط کارشناسان داخلی توسعه یافته است!

تولید کراس اوور الکتریکی تاگ که به قابلیت خودران سطح ۲ مجهز است، از سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شده و در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهد رسید. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است؛ همچنین فعلا اطلاعاتی درباره سدان حاضر در این مراسم در دسترس نیست، اما تصاویر منتشر شده نشان از یک سدان میان سایز اسپرت با طراحی بسیار جذاب دارند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که خودروهای تاگ در میدان رقابت با بزرگان خودروسازی جهان نظیر انواع تسلا و مرسدس و…، چطور عمل خواهند کرد. تا آن زمان احتمالا دنا پلاس الکتریکی و ساینای برقی ایران خودرو و سایپا نیز در گوشه انبارهای تاریک خاک خواهند خورد!

 

نسخه جدید تویوتا پرادو معرفی شد

تویوتا لندکروز جدید

شرکت خودروسازی تویوتا در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی از نسخه جدید شاسی‌بلند محبوب پرادو با نام اکتیو رونمایی کرد. لندکروزر تجاری (پرادو) اکتیو به یک سری تجهیزات بیشتر مجهز شده و از ماه مارس ۲۰۲۰ تحویل مشتریان خواهد شد. بهای نسخه سه درب و پنج درب تویوتا پرادو اکتیو به ترتیب از ۴۲۸۲۳ و ۴۴۰۷۴ دلار آغاز می‌شود.

تویوتا پرادو اکتیو به امکاناتی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی تاچ2 با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، تهویه مطبوع دوگانه خودکار، دوربین دنده عقب، حسگرهای پارک عقب، سامانه کمک به شروع حرکت در سربالایی، سامانه کمکی حرکت در سرازیری، بلوتوث، کروز کنترل، ورود هوشمند، چراغ‌های جلو حساس به گرد و غبار و… مجهز شده است.

نیروبخش تویوتا پرادو اکتیو یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری با قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز نیروی پیشرانه تویوتا پرادو اکتیو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد ۱۲.۱ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۷۶ کیلومتر برساعت و مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی، از جمله مهم‌ترین مشخصات عملکردی نسخه پایه تویوتا پرادو لندکروزر تجاری اکتیو به شمار می‌رود.

ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا به بیش از دو برابر کمپانی فورد رسید

ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا

ارزش سهام عرضه شده تسلا در بازارهای بورس اخیرا با رشد فزاینده‌ای مواجه شده است. گزارشات مالی نشان می‌دهند قیمت هر سهم شرکت خودروسازی تسلا به ۴۲۵ دلار رسیده است که بالاترین رقم در طول تاریخچه این شرکت محسوب می‌شود. در پی این افزایش بهای سهام، ارزش کل برند تسلا به رقم حیرت‌آور ۷۵.۵۶ میلیارد دلار رسیده که چیزی در حدود ۴۴ درصد بیشتر از ارزش کل برند جنرال‌موتورز و دو برابر ارزش ۳۷.۴ میلیارد دلاری شرکت فورد است.  این آمار تا ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ پابرجا بوده است.

برخی منابع دیگر نظیر یاهو فاینانس به نقل از موسسه مورگان استنلی، ارزش سهام تسلا را حدود ۸۵ میلیارد دلار تخمین زده‌اند. یکی از تحلیلگران مورگان استنلی در این باره چنین بیان داشته است: اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید بگویم که ارزش فورد و جنرال موتورز روی هم رفته کمتر از ۸۰ میلیارد دلار است؛ بنابراین هم‌اکنون تسلا ارزشمندترین کمپانی خودروسازی ایالات متحده به شمار می‌رود و ارزش آن به تنهایی بیشتر از هر دو شرکت فورد و جنرال موتورز است.

لازم است بدانید که عمده افزایش چشمگیر قیمت سهام تسلا در بازه زمانی سه ماهه اخیر رخ داده است، به نحوی که با ۷۵ درصد رشد در طی این مدت مواجه بوده است. سرمایه‌گذاران معتقدند شرکت تسلا در آینده سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را نصیب خود خواهد کرد؛ با این حال، درآمد شرکت جنرال موتورز به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ دنیا در سه ماهه سوم سال جاری، چیزی برابر با ۳۶ میلیارد دلار بوده و این در حالیست که درآمد تسلا در مدت مشابه، معادل ۶.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.