همه چیز درباره وام 240 میلیونی زوجین

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه خرید خانه با توجه به اوضاع جامعه و وضعیت اقتصادی، برای اغلب جوانان به آرزویی دور از دسترس تبدیل شده است. دریافت وام مسکن یکی از راه‌های خرید خانه برای زوج‌های جوان است و از همین رو تسهیلات زیادی از جانب بانک‌ها ازجمله بانک مسکن برای زوجین در نظر گرفته‌شده تا با کمک آن بتوانند هرچه سریع‌تر برای خرید خانه اقدام کنند؛ البته مبلغ وام مسکن زوجینی که شرایط دریافت آن را دارند، بسته به محل زندگی آن‌ها متفاوت است. بر اساس تصویب شورای پول و اعتبار، سقف دریافت وام برای زوجینی که در تهران قصد خرید خانه را دارند به 240 میلیون تومان ارتقا یافته است که این وام 240 میلیون تومانی شامل 100 میلیون تومان تسهیلات برای هر نفر و 40 میلیون تومان وام جعاله می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط، نحوه دریافت و اقساط ماهیانه وام مسکن 240 میلیونی زوجین بیشتر آشنا شوید.

انواع وام مسکن زوجین برای خرید خانه

  • صندوق پس‌انداز یکم

این صندوق مخصوص زوجینی است که برای اولین بار قصد خرید خانه را دارند. این وام در شرایطی به زوجین تعلق می‌گیرد که هر یک از زوجین درگذشته از هیچ‌گونه تسهیلات دولتی دیگری برای خرید خانه، ساخت، تعمیر و همچنین انتقال سهم‌الشراکه استفاده نکرده باشند. در غیر این صورت وام مسکن زوجین به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

  • وام مسکن زوجین از طریق اوراق ممتاز

امتیاز خرید اوراق یکی دیگر از راه‌های دریافت وام مسکن جهت خرید خانه است. خرید اوراق مناسب زوج‌هایی است که یکی از آن‌ها شرایط دریافت وام صندوق پس‌انداز یکم را نداشته باشد. این وام طبق شهر محل زندگی زوجین، برای خرید خانه تخصیص پیدا می‌کند.

  • از طریق سپرده‌گذاری

تسهیلات دریافتی این وام تنها از طریق سپرده‌گذاری ممکن است و برای دریافت آن باید مبلغ تعیین‌شده توسط بانک را به مدت شش ماه سپرده‌گذاری کرد.

وام مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین در شهرهای مختلف

با رشد قابل‌توجه قیمت مسکن از سال گذشته، تقاضا برای افزایش تسهیلات خرید خانه بالا رفته است؛ چون این تسهیلات عملا سهم کوچکی از قیمت منازل مسکونی را پوشش می‌داد شورای پول و اعتبار تصمیم گرفت تا سقف تسهیلات خرید خانه افزایش دهد. بر اساس این مصوبه سقف وام تسهیلات خرید خانه از 60 میلیون تومان برای تهرانی‌ها به 100 میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین این وام برای مراکز استان‌ها و شهرهایی با جمعیت بیش از 200 هزار نفر به 80 میلیون تومان رسیده است. ناگفته نماند که سقف تسهیلات جعاله نیز از 20 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افرادی که در تهران از طریق اوراق، وام مسکن می‌گیرند، می‌توانند 140 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. این 140 میلیون تومان، شامل 100 میلیون تسهیلات خرید مسکن و 40 میلیون وام جعاله می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم زوج‌های جوان در تهران می‌توانند تا سقف 240 میلیون تسهیلات دریافت کنند که این 240 میلیون شامل 100 میلیون تسهیلات برای هر نفر و 40 میلیون تومان وام جعاله است.

روش‌های بازپرداخت اقساط وام خرید مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین

در تاریخ 4 دی‌ماه 1398 در جلسه‌ای علنی شورای پول و اعتبار، به ریاست عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید خانه در تهران به زوجین با مبلغ 200 میلیون تومان تصویب شد که متقاضیان دریافت وام بایستی 480 برگ اوراق حق‌تقدم مسکن را خریداری کنند. اگر بخواهیم در رابطه با این بازپرداخت اقساط وام مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین دقیق‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم میزان سود وام 200 میلیون تومانی خرید خانه در روش پرداخت ساده 12 ساله حدود 289 میلیون تومان است. میزان اقساط ماهانه این وام حدود سه میلیون و چهارصد هزار تومان برآورد شده است که با احتساب اقساط ماهانه وام 40 میلیون تومانی تعمیرات (یک‌میلیون و 15 هزار تومان برای دوره 5 ساله) به حدود چهار میلیون و چهارصد هزار تومان افزایش خواهد یافت. سود وام تعمیر نیز حدود 21 میلیون تومان در روش ساده است.

روش محاسبه بازپرداخت وام مسکن 240 میلیونی زوجین به‌صورت پلکانی است. در این روش بازپرداخت وام متقاضیان در سال دوازدهم حدود 320 میلیون خواهد بود. بر اساس روش پلکانی در سال اول مبلغ قسط ماهیانه سه میلیون و پنجاه‌هزار تومان، سال دوم سه میلیون و 140 هزار تومان، سال سوم 3 میلیون و 235 هزار تومان، سال چهارم سه میلیون و 332 هزار تومان، سال پنجم 3 میلیون و 432 هزار تومان، سال ششم 3 میلیون و 535 هزار تومان، سال هفتم 3 میلیون و 641 هزار تومان، سال هشتم 3 میلیون و 750 هزار تومان،‌ سال نهم 3 میلیون و 862 هزار تومان، سال دهم 3 میلیون و 978 هزار تومان، سال یازدهم 4 میلیون و 98 هزار تومان و قسط ماهانه سال دوازدهم 4 میلیون و 221 هزار تومان است.

با توجه به اعداد و ارقام ذکرشده کل پرداختی متقاضی در آخرین قسط بابت وام 200 میلیون تومانی به روش پلکانی حدود 520 میلیون تومان است! میزان اقساط ماهانه وام تعمیر نیز در سال اول نهصد و شست و شش هزار تومان و در سال آخر یک ‌میلیون و 87 هزار تومان است. سود این وام نیز 21 میلیون و 500 هزار تومان خواهد شد که درمجموع به بیش از 340 میلیون تومان خواهد رسید.

 

 

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.