از دانگ فنگ S30 چه می‌دانید؟

Rate this post

دانگ فنگ S30 نسخه سدان خودروی H30 کراس است که از سال 2009 با همکاری شرکت پژوسیتروئن و شریک چینی‌اش یعنی دانگ فنگ فنگشن به بازار معرفی گردید. شرکت دانگ فنگ در بهار سال 1395 به سراغ ایران خودرو رفت تا شانس خود را برای حضور در بازار مدل‌های سواری ایران بیازماید؛ نتیجه این همکاری به ارائه محصول هاچبک اچ30 کراس منجر شد.

فروش نسبتا موفق H30 کراس در ایران، دو شریک ایرانی و چینی را بر آن داشت تا نسخه سدان آن را نیز به محضر مشتریان ایرانی پیشکش نمایند؛ بنابراین دانگ فنگ اس30 به عنوان یک سدان جمع‌وجور مهیای حضور در بازار کشورمان شد. دانگ فنگ اس30  بر پلتفرم قدیمی پژو308 بنا نهاده شده و به پیشرانه نام‌آشنای TU5 که در بسیاری تولیدات داخلی نظیر پژو 206 شاهد آن هستیم، مجهز شده است.

لازم به ذکر است که همکاری میان دانگ فنگ و شرکت‌های ایرانی در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم به حالت تعلیق درآمده و متعاقبا تولید مدل‌های اچ30کراس و دانگ فنگ اس 30 نیز متوقف شده است؛ با این وجود، در ادامه قصد داریم شما را با سدان دانگ فنگ اس 30 بیشتر آشنا کرده و پیرامون سبک طراحی، ایمنی، مشخصات فنی، امکانات و ارزش خرید دانگ فنگ S30 مطالبی را به استحضار شما برسانیم.

 طراحی ظاهری و داخلی دانگ فنگ S30

طراحی ظاهری و داخلی دانگ فنگ S30گرچه سبک ‌و‌ سیاق طراحی بدنه سدان S30 در قیاس با محصولات روز دنیا حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما در رقابت با تولیدات هم‌رده داخلی چندان هم دست و پا بسته نیست. در نمای روبرو چراغ‌هایی ذوزنقه ‌مانند در مجاورت یک جلوپنجره کرومی مزین به لوگوی دانگ فنگ جا خوش کرده است. به جز تزیینات داخلی جلوپنجره، این قسمت تفاوت چندانی با نمای جلویی اچ30 کراس ندارد، اما در نیمه پایینی سپر که شامل یک مجرای ورودی هوا و دو چراغ مه‌شکن در زمینه‌ای سیاه‌رنگ است، می‌توان به وضوح افزایش سادگی و تنزل درجه شاخص زیبایی را در قیاس با اچ30 کراس مشاهده کرد.

طراحی بخش عقبی دانگ فنگ S30 بر خلاف نمای کناری آن از ظاهر خوشایند و ساده‌تری برخوردار است. چراغ‌های دوتکه که با نواری کروم‌رنگ به یکدیگر پیوند خورده‌اند به همراه دو چراغ شب ‌نما در گوشه‌های پایینی سپر عقب، در این نما خودنمایی می‌کنند.

فضای داخلی اس30 تفاوت چندانی با اچ30 کراس ندارد و همان شکل و شمایل نسبتا معمولی را می‌توان در اینجا نیز مشاهده نمود. فرم صندلی‌ها وکیفیت متریال به کار رفته در داشبورد و تودری‌ها نیز متناسب با قیمت خودرو و در حد و ‌اندازه‌های برخی رقبای داخلی است و به طور کلی نمره قبولی را کسب می‌کند. صندوق عقب بسیار جادار بوده و معادل 487 لیتر فضا در اختیارتان قرار می‌دهد.

آپشن‌ها و امکانات دانگ فنگ S30

کابین اس 30در باب تجهیزات و امکانات رفاهی دانگ فنگ اس۳۰ نیز همچون برادر هاچبک خود با دست پر به میدان رقابت پا گذاشته است و می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین خودروهای موجود در این رنج قیمتی دانست. از جمله امکانات به کار رفته در دانگ فنگ S30 می‌توان به مواردی همچون سانروف برقی، تهویه خودکار، نمایشگر لمسی 6.5 اینچی، شیشه بالابرهای برقی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم پخش صوت مجهز به چهار اسپیکر و دو تیوتر، تریم چرمی کابین، رینگ اسپرت، جاعینکی دوربین دید عقب ، آينه هاي جانبي برقي گرمكن‌دار و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

 

 ایمنی و مشخصات فنی دانگ فنگ S30

ایمنی و مشخصات فنی دانگ فنگ S30دانگ فنگ اس30 پیشرانه معروف TU5 پژو را در سینه دارد که پیش از این بسیاری از محصولات داخلی نظیر پژو۲۰۶ تیپ 5 یا پژو 405 SLX نیز به سعادت بهره‌گیری از آن نائل آمده‌اند. بیشینه توان‌خروجی این پیشرانه چهار سیلندر تنفس‌طبیعی در دور موتور 5750 معادل ۱۰۵ اسب‌بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل از آن نیز به رقم ۱۴۲ نیوتن‌متر در دور موتور 4000 می‌رسد.

شتاب صفر تا صد رسمی ۱۲.۵ ثانیه‌ای (13-14 ثانیه در شرایط عملی) به همراه حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7.04لیتر (در ازای پیمایش هر ۱۰۰کیلومتر)، آمار عملکرد پیشرانه تیوفایو در این سدان 1240 کیلوگرمی را بیان می‌کند. مانند آنچه که در دانگ فنگ H30 کراس نیز شاهد بودیم، کمپانی سازنده این خودرو برای انتقال نیروی تولید شده توسط پیشرانه به چرخ‌های عقب از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که توسط شرکت آیسین ژاپن ساخته شده است.

از منظر ایمنی دانگ فنگ اس30 تنها موفق به کسب 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی موسسه ایمنی C-NCAP شده که با توجه به استانداردهای نسبتا ضعیف و الگوهای قدیمی دپارتمان مذکور، نمی‌توان ایمنی چندان سطح بالایی را از دانگ فنگ اس30 انتظار داشت، اما در قیاس با برخی رقبای داخلی، دانگ فنگ S30 به واسطه برخورداری از تجهیزات امنیتی همچون چهار کیسه هوا، ترمز دیسکی خنک‌شونده جلو، ترمز ضدقفل بعلاوه توزیع الکترونیکی نیرو، چراغ‌های LED جلو و عقب، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، قفل میکروسوئیچی درب‌ها، ایزوفیکس، حسگر عقب و بالاخره دوربین دید عقب، ایمنی نسبتا بالاتری را برای سرنشینان فراهم آورده است.

قیمت و شرایط بازار دانگ فنگ S30

قیمت و شرایط بازار دانگ فنگ S30دانگ فنگ اس30 برخلاف برادرش اچ30 کراس، هنوز فرصت حضور گسترده در بازار ایران را نیافته و از همان ابتدای عرضه به واسطه قیمت‌گذاری نه چندان معقول 144 میلیونی، دست رقبایی همچون دناپلاس، برلیانس اچ330، پارس ‌تندر، ۲۰۶ صندوقدار اتومات و پارس اتوماتیک را به منظور غلبه بر خود باز گذاشت. با توجه به حضور کمرنگ این خودرو در بازار ایران، قیمت دقیقی از دانگ فنگ اس30 در دست نیست، اما برخی معاملات از بهای حدودا 130 میلیون تومانی آن در بازار خبر می‌دهند.

نهایتا با توجه به تمایل بیشتر خریداران ایرانی به هاچبک‌های کراس‌ و همچنین به دلیل شکیل‌تر بودن اچ30 کراس، شاید نتوان حضور موفقی را برای دانگ فنگ اس۳۰ در قیاس با اچ30 کراس متصور بود؛ هرچند که در بازار انحصاری و خاص خودرو ایران هیچ اتفاقی دور از ذهن نیست و نمی‌توان به طور قطع از رویدادهای پیش‌رو سخن به میان آورد.

برای مشاهده سایر مدل های دانگ فنگ S30 و همچنین خرید خودرو به شیپور مراجعه کنید .

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.