هشتمین الماس، همه چیز در مورد ب ام و سری 8

4.7/5 - (3 امتیاز)

از یک خودرو پریمیوم آن هم از برند بی ام و چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟ قدرتمند باشد؟ چشمان رهگذران را در خیابان‌ها به خود خیره کند؟ یا فقط بی ام و باشد کافی است؟

بی ام و سری 8 دقیقا همان خودرویی است که می‌تواند هرآن چیزی که از یک خودرو پریمیوم انتظار دارید را در اختیار شما قرار دهد. این خودرو که از سال 1990 روی خط تولید باواریایی‌ها قرار دارد، در دو نسل به بازارهای جهانی عرضه شده است که نسل اول آن از سال 1990 تا 1999 با کد E31 عرضه می‌شد و نسل دوم نیز از سال 2018 و در مدل‌های کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه چهار در روانه بازار می‌شود.

بی ام و سری 8 در طول تاریخ خود همواره یکی از خودروهای بی‌نظیر و جذاب برای مشتریان و شرکت سازنده بوده است و طراحان BMW، به خصوص در نسل دوم، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا خودرویی را روانه بازار کنند که از برخی رقبای خود همانند مرسدس‌های AMG برتر باشد. امکان سفارش این خودرو در تریم‌های مختلف برای مشتریان فراهم است و هرکس بسته به سلیقه و بودجه خود می‌تواند اقدام به خرید بی ام و سری 8 نماید. ما در ایران توانستیم میزبان سری هفتم از خودروهای پریمیوم بی ام و باشیم؛ اما متاسفانه به دلایلی همچون ممنوعیت واردات و البته منع واردات خودروهایی با حجم بالاتر از 2500 سی‌سی امکان حضور این غول سرکش در ایران وجود ندارد. در ادامه با شیپور همراه باشید تا نگاهی عمیق‌تر به این شاهکار بی ام و بیاندازیم.

طراحی ظاهری و داخلی ب ام و سری 8

با نگاهی به طراحی نسل دوم بی ام و سری 8 می‌توانید به ذات تهاجمی و ستیزه جو آن پی ببرید. سری 8 با آن پیشرانه قدرتمندش آمده تا خودرویی برای عاشقان سرعت و هیجان باشد و زبان طراحی به کار گرفته شده در این خودرو نیز تاییدی بر این مدعا است. مدل‌های مختلف سری 8 در زمینه طراحی تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند، برای مثال طول مدل گرن کوپه از سایر مدل‌ها بیشتر است، اما به صورت کلی می‌توان یک زبان طراحی یکسان را در تمامی آن‌ها مشاهده کرد.

طراحی این خودرو کاملا اسپرت است و به جرات می‌توان گفت که در رده قیمتی خود یکی از زیباترین خودروهایی است که می‌توانید در بازارهای جهانی خریداری کنید. در کابین سری 8 از ترکیب چرم و متریال پلاستیکی با کیفیت بسیار بالا استفاده شده است. زبان طراحی جدید بی ام و درون کابین نیز قابل مشاهده است و طراحی بخش کنسول تغییراتی را به خود دیده که به زیباتر و جمع و جور شدن آن کمک کرده است.

آپشن‌ها و امکانات ب ام و سری 8

در داخل کابین نیز مطابق انتظار هیچ کمبودی را احساس نخواهید کرد و همه چیز برای راحتی سرنشینان مهیا شده است. از جمله آپشن‌های موجود در سری 8 می‌توان به رینگ‌های 20 اینچی، لامپ‌های لیزری، سیستم صوتی فوق العاده باکیفیت هارمن کاردون با 16 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب بین 11 رنگ مختلف، سیستم شارژ وایرلس، سوییچ دیجیتالی، فرمان الکتریکی 3 شاخه و… اشاره کرد. طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها و امکانات رفاهی در بی ام و سری 8 وجود دارد که البته برای خودرویی در این کلاس و رنج قیمتی جای تعجب ندارد.

ایمنی و مشخصات فنی ب ام و سری 8

خانواده BMW سری 8 از چندین عضو تشکیل شده‌اند و هرکدام از این اعضا پیشرانه مخصوص خود را دارند. مدل‌های M8، 840i و 850i از جمله نمونه‌های سری 8 هستند. ب ام و M8 به یک پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر مجهز است که با استفاده از تویین توربو می‌تواند 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و در 3.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مدل 840i نیز یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری دارد که از توانایی تولید 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. این مدل می‌تواند طی 4.9 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

شرکت ب ام و تریم‌های مختلف سری 8 را در بازارهای اروپا و آمریکا عرضه می‌کند، بنابراین ایمنی این خودرو باید توسط نهادهایی مانند یوروانکپ و NHTSA مورد بررسی قرار بگیرد تا مجوز ورود و فروش را دریافت کند. جای هیچگونه تعجبی ندارد که سری 8 بتواند تمامی تست‌های این موسسات را با موفقیت پشت سر بگذارد. شرکت سازنده نیز امکانات ایمنی بسیار خوبی را برای این خودرو تدارک دیده است که از جمله آن‌ها می‌توان مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، سیستم هدآپ دیسپلی، سیستم کنترل کشش هوشمند، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی هوشمند، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم نگهداری خودرو بین خطوط و نقطه کور اشاره کرد.

قیمت و شرایط بازار ب ام و سری 8

مدل‌های ب ام و سری 8 در رده‌های قیمتی مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. قیمت مدل عادی گرن کوپه از 84.900 دلار برای مدل 840i آغاز می‌شود و تا 87.800 دلار برای مدل  840i xDrive افزایش می‌یابد. قیمت پایه مدل M850i xDrive نیز 108.900 دلار است. قیمت برخی تریم‌های خاص بی ام و سری 8 نیز بعضا به بیش از 150.000 دلار نیز می‌رسد. مرسدس AMG GT و پورشه 911 از جمله رقبای سری 8 در بازارهای جهانی هستند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.