20 نکته طلایی که باید پیش از خرید خانه بدانید

Rate this post

خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها برای هر فرد یا خانواده‌ای محسوب می‌شود و در کنار این اهمیت بالا، پیچیدگی‌ها و زوایای پنهان زیادی نیز دارد. ازآنجایی‌که خرید خانه مناسب تأثیر زیادی روی کیفیت زندگی ساکنین آن دارد و پای مقدار زیادی پول نیز در میان است، توجه به نکات مهم در خرید خانه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد ۲۰ نکته طلایی که پیش از خرید خانه باید بدانید صحبت کنیم، پس اگر در جستجوی خانه برای خرید هستید یا می‌خواهید با نکات مهم پیش از خرید خانه آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید خانه

همان‌طور که گفتیم، موارد زیادی در تصمیم‌گیری شما برای خرید خانه تأثیرگذار هستند که آگاهی از هرکدام می‌تواند شما را در خرید خانه مناسب یاری کند. مهم‌ترین نکات در مورد خرید خانه را در قالب ۲۰ نکته طبقه‌بندی کرده‌ایم که در ادامه ذکر می‌کنیم.

توجه به موقعیت جغرافیایی

توجه به محله و کوچه‌ای که خانه در آن واقع شده است می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. موقعیت خانه را به‌خوبی بررسی کنید و در مورد میزان شلوغی کوچه، راه‌های دسترسی به آن و وضعیت جای پارک تحقیق کنید. یک کوچه یا محله شلوغ به معنی سروصدای بیشتر در زندگی روزانه شما خواهد بود.

استحکام

استحکام خانه یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به خرید ملک است. در مورد مصالح استفاده شده در ساخت خانه سوال کنید، حتی می‌توانید چند عکس از مراحل ساخت خانه از فروشنده درخواست کنید.

همسایه‌ها

خرید خانه به معنای همسایه شدن شما با دیگر اعضای آن کوچه و ساکنین واحد‌های دیگر است. همسایه‌ها نیز تأثیر زیادی بر رضایت شما از خرید خانه خواهند داشت، لذا پیش از اقدام به خرید خانه به ساکنین کوچه و ساختمان نیز توجه کنید.

نقش پله در انتخاب خانه

پله‌ها

ورودی ساختمان باید از عرض مناسبی برخوردار باشد، علاوه بر این، اندازه پله‌ها یعنی عرض و ارتفاع آن‌ها تأثیر زیادی بر رضایت شما از محل زندگی خواهد داشت.

پارکینگ

در اختیار داشتن پارکینگ یکی از ملزومات زندگی امروزی به شمار می‌رود. وجود فضای کافی برای پارک خودروهای ساکنین و همچنین سهولت ورود و خروج، از نکات مهم در مورد پارکینگ خانه هستند.

ایمنی

وجود تجهیزات ایمنی مانند سیستم اطفای حریق و پله اضطراری بخصوص در آپارتمان‌ها اهمیت زیادی دارد. این ویژگی‌ها در صورت بروز حادثه تفاوت برگی را ایجاد خواهند کرد.

کنتورها

از مجزا بودن کنترهای حامل‌های انرژی اطمینان حاصل کنید. چنانچه ساختمان مورد نظر شما به کنتورهای مشترک مجهز است، باید انتظار بروز دردسر به هنگام محاسبه سهم هر واحد را داشته باشید.

طبقه

طبقه واحدی که قرار است خریداری کنید خیلی مهم است. هرکدام از طبقات ساختمان ویژگی‌های خاص خود را دارند و از نظر میزان سروصدا، رفت‌و‌آمد، نورگیری و سهولت گرمایش متفاوت هستند.

برخورداری از نور طبیعی

یکی از عواملی که بر کیفیت زندگی و روحیه ساکنین خانه تأثیر دارد، میزان برخورداری از نور طبیعی است. به تعداد و اندازه‌ پنجره‌های خانه اهمیت دهید، به‌ویژه میزان دریافت نور از پنجره آشپزخانه را بررسی کنید.

سیستم گرمایش و سرمایش

در مورد سیستم گرمایش و سرمایش خانه تحقیق کنید. نوع این سیستم‌ها و سلامتشان علاوه بر موثر بودن بر تجربه شما از زندگی در خانه، بر هزینه‌های انرژی شما نیز تأثیرگذار هستند.

آسانسور

مجهز بودن ساختمان به آسانسور ویژگی بسیار مهمی است، اما صرف وجود آسانسور کافی نیست. ابعاد اتاق آسانسور و همچنین میزان در دسترس بودن آن از نکاتی هستند که نباید از آن‌ها غافل شوید.

نیاز به تعمیرات

ساختمانی که انتخاب می‌کنید نباید به تعمیرات زیاد نیازمند باشد. برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع، وضعیت رنگ اتاق‌ها، کاغذدیواری و سیستم آب را بررسی کنید. اگر وضعیت کیفی خانه با چیزی که در نظر دارید فاصله زیادی دارد، شاید بهتر باشد دنبال گزینه‌های دیگری بروید.

فشار آب

فشار آب را در واحد موردنظر چک کنید. یکی از بدترین نکات منفی خانه کم بودن فشار آب است. عدم برخورداری از فشار مناسب آب فعالیت‌های روزمره مانند شستشوی ظروف و استحمام را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی از پراستفاده‌ترین فضاهای خانه است، برای همین باید توجه ویژه‌ای به وضعیت امکانات آن داشته باشید. کابینت‌ها را بازکنید و فضای داخل آن‌ها را ببینید، سالم بودن سینک و سینی ظرف‌شویی را بررسی کنید و اگر خانه به اجاق‌گاز رومیزی مجهز است، از بی‌نقص بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

کفپوش‌ها

جنس و وضعیت سلامت کفپوش‌های خانه را بررسی کنید. وجود ایراد در کفپوش‌ها می‌تواند دردسرهای زیادی برایتان ایجاد کند. مشکلات جزئی کفپوش را می‌توان برطرف کرد، اما اگر با نواقص بزرگ‌تری روبرو باشید، شاید مجبور به تعویض کفپوش‌ها شوید.

بالکن و تراس

از تراس و بالکن بازدید کنید، این فضاها می‌توانند کاربردهای زیادی دارند، مشروط بر اینکه از متراژ کافی و طراحی مناسب برخوردار باشند.

چشم‌انداز

پشت پنجره‌ها بروید و چشم‌انداز خانه را بررسی کنید. اگر پنجره‌ها و بالکن خانه به فضای زیبا و نشاط‌ آوری دید دارند، یک امتیاز ویژه برای خانه قائل شوید. این ویژگی در طول زندگی در خانه تأثیر زیادی بر روحیه شما و خانواده‌تان خواهد داشت.

شارژ ساختمان

در مورد مبلغ شارژ ساختمان و هماهنگی آن با نیازمندی‌های واقعی خانه پرس‌و‌جو کنید، به‌علاوه نحوه سازماندهی این هزینه‌ها برای استفاده در موارد لازم را بررسی کنید.

نزدیکی به مراکز خرید

نزدیکی خانه به مراکز خرید به‌خصوص خرید‌های روزمره اهمیت زیادی دارد. نانوایی، سوپرمارکت و میادین تره‌بار از جمله مکان‌هایی هستند که نزدیکی به آن‌ها امتیاز محسوب می‌شود.

عایق‌بندی

عایق‌بندی سختمان را بررسی کنید. اجرای صحیح عایق‌بندی بر سهولت تنظیم دما، صرفه‌جویی در کاهش مصرف انرژی و همچنین حفاظت در برابر انواع خوردگی‌ها نقش بسزایی دارد؛ بنابراین بررسی این بخش از ساختمان را فراموش نکنید.

 

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.