نقد و بررسی خودرو برلیانس H330

4.9/5 - (244 امتیاز)

برلیانس H330 یک سدان خانوادگی جمع و جور است که اولین بار در سال 1394 و در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک به بازار کشورمان عرضه شد. H330 محصول سال 2013 شرکت برلیانس است و در واقع نمونه ارتقا یافته برلیانس FSV محسوب می‌شود. در کنار برلیانس H330، نمونه هاچبک این خودرو یعنی برلیانس H320 نیز راهی بازار کشورمان شد و توانست همچون نمونه سدان خود به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. 

نمای-عقب-برلیانس-h330

این خودرو در ابتدا تنها با یک پیشرانه 1.5 لیتری در دسترس مشتریان قرار می‌گرفت، اما توان خروجی نه چندان مناسب این پیشرانه باعث شد تا در اسفندماه سال 1396 پارس خودرو از یک پیشرانه 1.65 لیتری با قدرت بیشتر و یک گیربکس ارتقا یافته جدید رونمایی کند. برخورداری از این پیشرانه جدید باعث شد تا برلیانس H330 بیش از پیش مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته و بازار سدان‌های خانوادگی جمع و جور را تحت تاثیر قرار دهد.  

اگر علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد برلیانس H330 به دست آورید، از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله از سریمقالات بررسی خودرو سایت شیپورهمراه ما باشید، زیرا در این مقاله قصد داریم به بررسی برلیانس H330 پرداخته و شما مخاطبین گرامی را با سبک طراحی، توان خروجی، ایمنی و ارزش خرید برلیانس H330 آشنا کنیم. 

ظاهر-بیرونی-برلیانس-H330

طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H330

مطمئنا از میان تمامی ویژگی‌های مثبت برلیانس H330، طراحی جذاب و متفاوت این خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن در بازار کشور محسوب می‌شود. طراحی برلیانس H330 نسبت به سایر خودروهای هم‌رده جذاب به نظر می‌رسد و در نمای ظاهری این خودرو تمامی اجزا از هماهنگی کاملی با یکدیگر برخوردار هستند؛ البته باید قبول کرد که زیبایی و جذابیت نمونه‌های هاچبک این خودرو کمی بیشتر از نمونه‌های صندوقدار آن است. 

داشبورد-برلیانس-H330

طراحی کلی کابین برلیانس H330 مناسب به نظر می‌رسد، اما طراحی آن در مقایسه با نمای جذاب ظاهری کمی بیش از حد ساده است؛ همچنین در ساخت اغلب بخش‌های کابین برلیانس H330 نیز از پلاستیک خشک بیکیفیت استفاده شده است که از یک سدان چینی اقتصادی بیش از این هم نمی‌توان انتظار داشت. در داخل کابین فضای مناسبی برای استفاده‌های خانوادگی در نظر گرفته شده و صندلی‌های خودرو نیز از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند. 

آپشن‌ها و امکانات برلیانس H330

برلیانس H330 نیز همچون اغلب خودروهای چینی حاضر در بازار کشور با لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و آپشن راهی بازار کشور شده است. نسخه اتوماتیک برلیانس H330 در واقع نمونه فول آپشن این خودرو محسوب می‎‌شود و در مقایسه با نمونه دنده‌ای این خودرو از امکانات متنوع‌تری برخوردار است. از جمله آپشن‌های موجود در برلیانس H330 می‌توان به سانروف برقی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر، سنسور دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، کامپیوتر سفری، تنظیم نور صفحه کیلومتر، تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، سیستم مالتی مدیا به همراه رهیاب و 6 اسپیکر، کروز کنترل و چند آپشن دیگر اشاره کرد. 

ظاهر-دنده-برلیانس-h330

ایمنی و مشخصات فنی برلیانس H330

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم قلب تپنده نمونه‌های اولیه برلیانس H330، یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بود که با کد BM15L شناخته می‌شد. این موتورها توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 143 نیوتن‌‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را داشتند که برای خودرویی با وزن 1250 کیلوگرم چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. در مقابل پیشرانه‌های 1.65 لیتری (BM16LB) جدیدی که برای برلیانس H330 در نظر گرفته شده است، توان تولید 114 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقيقه و 154 نيوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقيقه را دارد و در مقایسه با پیشرانه قدیمی از قدرت و چالاکی بیشتری برخوردار هستند. 

تغییرات اعمال شده در بخش فنی برلیانس‌ H330 جدید، تنها به همین جا ختم نمی‌شود؛ این خودرو به یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته جدید نیز مجهز شده‌ است که ساخت شرکت هیوندای پاور تک بوده و در مقایسه با گیربکس‌های اتوماتیک موجود در نمونه‌های 1.5 لیتری از عملکرد دقیق‌تری برخوردار هستند. مصرف سوخت ترکیبی نمونه دنده دستی و اتوماتیک برلیانس H330  مجهز به موتور 1654 سی سی، به ترتیب 7.8 و 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک سدان خانوادگی، مصرف سوخت نسبتاً مناسبی به نظر می‌رسد. برلیانس H330 جدید برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد به زمانی در حدود 13.5 ثانیه نیازمند است، البته این زمان در نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی به حدود 12 ثانیه کاهش می‌یابد. 

موتور-گیربکس-برلیانس-H330

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما امنیت برلیانس H330 تاکنون توسط CNCAP یا سایر مؤسسات بین‌المللی، مورد بررسی قرار نگرفته است و در واقع این خودرو برخلاف برادر کوچک‌تر خود یعنی برلیانس H230 از نظر ایمنی در وضعیت نامعلومی قرار دارد. از جمله تجهیزات امنیتی که در برلیانس H330 وجود دارد می‌توان به 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ترمزهای جلو و عقب دیسکی مجهز به ABS و EBD، يادآوري صوتي باز بودن كمربند ايمني، قفل اتوماتيك درها هنگام رسيدن سرعت به 20 کیلومتر، باز شدن خودكار درب‌ها هنگام تصادف، سيستم ورود و استارت بدون كليد، قفل مركزي به همراه كنترل از راه دور و سيستم ضد سرقت موتور اشاره کرد. 

قیمت و شرایط بازار برلیانس H330

برلیانس H330 در چهار تیپ مختلف و با دو نوع پیشرانه تولید شده است که متاسفانه امروزه دیگر تولید نمی‌شود. خودروهای موجود در بازار معمولا صفر نیستند و بسته به شرایط مختلف مثل میزان کارکرد، ویژگی‌های فنی و… قیمت‌های مختلفی دارند. قیمت ارزان‌ترین این ماشین در حدود 400 میلیون تومان و گران‌ترین تیپ آن نیز در حال حاضر حدود 1 میلیارد تومان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خودرو در بازار کشور سازنده در دسته سدان‌های اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت بازار چین قرار دارد و با قیمتی در حدود 65 هزار تا 75 هزار یوان به بازار عرضه می‌شود. در رنج قیمت که برلیانس H330 در آن قرار دارد، باید با خودروهایی همچون دنا پلاس توربو، رنو تندر پلاس اتوماتیک و پژو 207 صندوقدار به رقابت بپردازد. 

معایب برلیانس H330

بعضی از معایب ماشین برلیانس عبارت‌اند از: 

  1. کیفیت ساخت: برخی افراد معتقدند که کیفیت ساخت بعضی از قطعات و تجهیزات در ماشین بلریانس پایین است. شاید فکر کنید همه‌ی خودروهای چینی این مشکل را دارند اما متاسفانه باید بگوییم این خودرو در مقایسه با سایر محصولات چینی کیفیت ساخت کمتری دارد. قالب‌گیری کم دقت قطعات خودرو، مشکلات در سیم‌پیچی و استفاده از پلاستیک نامرغوب در ساخت کابین ماشین، از جمله مصادیق کیفیت پایین این ماشین هستند. 
  2. عملکرد موتور: متأسفانه عملکرد موتور در برخی از مدل‌های بلریانس ضعیف است و مصرف سوخت بالاست. 
  3. نویز و لرزش: برخی از مشتریان گزارش داده‌اند که در برخی از مدل‌های بلریانس، نویز و لرزش زیاد است. 
  4. خدمات پس از فروش: بعضی افراد با خدمات پس از فروش شرکت بلریانس راضی نیستند و گزارش داده‌اند که خدمات پس از فروش ضعیف است. متأسفانه پارس خودرو خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه نمی‌دهد و دارندگان این خودرو مجبور هستند از نمایندگی‌های دیگر استفاده کنند. 
  5. قطعات یدکی: بعضی افراد با قابلیت دسترسی به قطعات یدکی برای ماشین بلریانس مشکل دارند و معتقدند که قطعات یدکی در بازار کمیاب هستند. علاوه بر این قیمت این قطعات یدکی هم بسیار بالاست.  

پشت-آمپر-برلیانس-H330

مقایسه برلیانس H330 با پژو 207 صندوق‌دار

پژو 207 صندوق‌دار طراحی به‌روزتر و جذاب‌تری را نسبت به برلیانس H330 ارائه می‌دهد. برلیانس H330 از نمای روبرو خودروی نسبتاً جذاب است. جلوپنجره آن کمی شبیه به محصولات بی ام و است. وجود چراغ‌های نسبتاً بزرگ و برجسته آن باعث زیبایی این ماشین شده است اما با تمام این‌ها جوان‌پسند نیست و نسل جوان پژو 207 صندوق‌دار را خودروی بهتری می‌دانند. یکی از زیبایی‌های پژو 207 در مقایسه با برلیانس اچ 330 این است که کابین آن به‌روزتر و مدرن‌تر طراحی شده است. 

موتور هر دو خودرو از نوع 6/1 لیتری است. موتور پژو 207 صندوق‌دار با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این در حالی است پیشرانه برلیانس H330 با حداکثر قدرت 114 اسب بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتن‌متر است. از نظر مصرف سوخت پژو 207 صندوق‌دار بهتر از برلیانس H330 عمل می‌کند. این خودرو در سیکل ترکیبی 3/7 لیتر بنزین و برلیانس H330 8/7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.  

یک سری از امکانات مثل مه‌شکن جلو و عقب،سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی و نویگیشن، سنسور پارک عقب و فرمان با نیروی کمکی در هر دو خودرو مشترک است. پژو 207 صندوق‌دار از تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی، دوربين ديد عقب و دی‌لایت برخوردار است که جای خالی این‌ها در برلیانس به شدت احساس می‌شود. در مقابل هم برلیانس دارای سانروف و سیستم تنظیم گودی کمر است، در حالی که پژو 207 سانروف ندارد. از نظر ایمنی هم پژو 207 کمی بهتر از برلیانس است. پژو 207 صندوق دار دارای ترمز کمکی (EBA) است که این یک مزیت نسبتا خوب است. از دیگر نکات مثبت پژو 207 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • داشتن فرمان برقی 
  • شتاب‌گیری بیشتر در مقایسه با برلیانس 
  • داشتن صفحه نمایش لمسی 7 اینچی قابیلت رانندگی با سرعت بیشتر (حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت) 

با نگاهی کوتاه به نام خودروهایی که در مقابل برلیانس H330 قرار دارند به راحتی می‌توان متوجه شد که تمامی این خودروها از خرید و فروش پررونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی برخوردار هستند و این موضوع کار را برای H330 سخت می‌کند 

در نهایت توصیه می‌شود اگر به دنبالخرید خودروو یک سدان خانوادگی بی دردسر هستید که از امکانات متنوع، طراحی قابل قبول و پیشرانه قدرتمند برخوردار باشد، می‌توانید به سراغ دنا پلاس توربو بروید.  این خودرو با کیفیت ساخت بالا، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر و همچنین ظاهر جذاب، بهعنوان یک خودرو لوکس شناخته می‌شود. اما اگر کیفیت بالا و استهلاک کم قطعات برای شما از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، می‌توانید به سراغ رنو تندر پلاس اتوماتیک بروید و از رانندگی با این سدان فرانسوی لذت ببرید. در نهایت، باید توجه داشت که هر دو خودرو دارای ویژگی‌های منحصربهفرد خود هستند و بسته به نیازهای شما، یکی از آن‌ها ممکن است گزینه‌ی بهتری برای شما باشد. بهتر است قبل از خرید، بازار را بررسی کنید و نظرات و تجربیات دیگران را مطالعه کنید. 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.