«صاف برو تو ویلات!»، کمپین پرسروصدای شیپور 

5/5 - (1 امتیاز)

شیپور در چند ماه اخیر بر بالا بردن آگاهی برند و جایگاه‌سازی خود به‌عنوان «بازار تخصصی خرید و فروش ملک در شمال ایران» تمرکز داشته و در این راستا کمپین‌هایی را نیز اجرا کرده است. اما در کمپین اخیر خود قدم متفاوت‌تر و خلاقانه‌تری برداشت؛ گوریلا مارکتینگی که توجه زیادی را به خود جلب کرد و واکنش مخاطبان زیادی را به همراه داشت. در این نوشته از جزییات این کمپین پرسروصدای شیپور باخبر می‌شویم.

به سادگی ورود به تونل،‌ ویلادار شوید!

جاده‌های شمالی ایران تونل‌های زیادی دارند که یادآور سفر به شمال و اقامت در ویلا هستند. در این کمپین، تونل به‌عنوان ویلا و ورودی آن به‌عنوان نمای ویلا در نظر گرفته شده بود که در آن ماشین‌ها با ورود به تونل، گویی وارد ویلای خود می‌شوند.

با شیپور می‌توان به سادگی ورود ماشین‌ها به تونل، ویلادار شد؛ این پیام کمپین «صاف برو تو ویلات» به مخاطب است.

 

اصلا تونلی در کار نیست!

این کمپین برای بسیاری از افراد جالب و خلاقانه بود. اما نکته جالب این‌جاست که در این تبلیغ اصلا تونلی در کار نبود! این ویدیو از طریق گرافیک کامپیوتری (CGI) طراحی شد و در واقعیت وجود خارجی نداشت. اما بسیاری از کاربران فضای مجازی متوجه غیرواقعی بودن این بیلبورد نشدند و و حتی سوالاتی را درباره این سازه بزرگ در ورودی تونل و محل نصب آن پرسیدند.

این کمپین هم‌سو با استراتژی جدیدمان بود!

علیرضا هنرکار مدیر مارکتینگ شیپور درباره استراتژی شیپور گفت:

«استراتژی شیپور در سال جدید دستخوش تغییراتی شده و از ابتدای امسال تصمیم گرفتیم تا  تمرکز خود را بر روی  فروش ملک و ویلا به‌خصوص در شمال کشور  بگذاریم. در این راستای این جایگاه‌سازی مجدد به دنبال راه حل‌هایی خلاقانه بودیم تا مجددا شیپور را به عنوان بازار تخصصی خرید و فروش ملک در شمال جایگاه‌سازی کنیم. در این مدت اقدامات متعددی را طراحی و اجرا کردیم؛ یکی از این راه‌حل‌ها نیز کمپین صاف برو تو ویلات بود.»

با کم‌ترین هزینه بر سر زبان‌ها افتادیم

«اجرای بیلبوردها چه به لحاظ عملیاتی و چه هزینه‌ها چالش‌های زیاده به همراه داشت. هزینه‌های بالا و محدودیت‌های نصب تبلیغات محیطی با این ابعاد در ورودی تونل‌های شمال ایران، جرقه‌ ایده جدید اجرای این کمپین بود! زمانی که ایده این کمپین مطرح شد، پتانسیل زیادی در انتقال پیام در آن دیدیم که با استراتژی جدید شیپور نیز کاملا هم‌‌راستا بود و تصمیم گرفتیم که آن را به صورت گرافیک کامپیوتری اجرا و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم. خوشبختانه همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، هزینه ایده‌پردازی و تولید کمپین نسبت به نتیجه‌ای که گرفتیم بسیار بهینه بود و این کمپین توانست با کم‌ترین هزینه توجه زیادی را به خود جلب کند.»

در ۳ روز اول به ۱ میلیون ایمپرشن رسیدیم

«یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر تیم بازاریابی، سطح دسترسی به مخاطب یا Reach است. در این کمپین نیز ازآن‌جایی که حتی اگر مجوز نصب این سازه را هم داشتیم، نمی‌توانستیم به این تعداد مخاطبی که امروز در شبکه‌های اجتماعی این تبلیغ را دیدند دست پیدا کنیم، تصمیم گرفتیم که آن را به صورت گرافیک کامپیوتری اجرا و به صورت ویروسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم. این آگهی که اجرای آن که در ابتدا چالش‌برانگیز به نظر می‌رسید به نتایج موفقیت‌آمیزی دست یافت؛ به‌طوری‌که با سرعت زیادی به صورت ارگانیک بازنشر شد و در ۳ روز  اول انتشار در اینستاگرام، به ۱ میلیون ایمپرشن رسید.»

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.