با انواع کفپوش خانه آشنا شوید (بخش دوم)

4/5 - (2 امتیاز)

همانطور که در بخش اول مقاله «با انواع کفپوش خانه آشنا شوید» مطالعه کردید، کفپوش‌ها علاوه بر این که یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد برای تکمیل فضای داخلی خانه به حساب می‌آیند، نقش برجسته‌ای در دیزاین و دکوراسیون داخلی نیز ایفا می‌کنند. خوشبختانه تنوع در انواع کفپوش ‌ها به قدری وسعت گرفته که شما با هر سلیقه، هزینه و نیازی می‌توانید کفپوش مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر کفپوش‌های  ذکر شده در مقاله قبل نظر مثبت شما را به خود جلب نکرده است، می‌توانید آیتم‌های جدید از انواع کفپوش را در این مقاله مورد بررسی قرار دهید.

کفپوش های موزاییکی

اگر بین انواع کفپوش، به دنبال کفپوشی هستید که زمان نصب کوتاهی داشته باشد، می‌توانید کفپوش‌های موزاییکی را انتخاب کنید. این نوع کفپوش ساختمانی، بیشتر برای محیط خارجی ساختمان کاربرد دارند و به خاطر تولید در ابعاد بزرگ، نصب آن‌ها زمان‌بر نیست. استفاده از انواع کفپوش موزاییکی از گذشته تا امروز رایج بوده است و همواره به عنوان کفپوشی مستحکم و بادوام، از آن‌ها یاد می‌شود.

کفپوش های PVC

یکی از انواع کفپوش پرطرفدار، کفپوش PVC یا وینیل است که به واسطه مزایای بی‌شماری که دارد، می‌تواند انتخاب خوب و مطمئنی باشد. این کفپوش از یک لایه پی وی سی ساخته شده که پشت و روی آن با فیلم پوشیده است. (منظور از فیلم لایه محافظ براق یا ماتی است که طرح کفپوش را به نمایش می‌گذارد)
اگر در مورد خرید کفپوش PVC تردید دارید، بهتر است نگاهی به مزایای آن در لیست زیر بیندازید:

  • این کفپوش ها استحکام و دوام چشمگیری دارند.
  • برعکس کفپوش های پارکت، کفپوش های پی وی سی خطر آتش‌سوزی را تشدید نمی‌کنند.
  • در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت قابل توجهی را به نمایش گذاشته‌اند؛ به همین سبب گزینه مناسبی برای استفاده در محیط‌های مرطوب از جمله حمام و آب و هوای مرطوب برخی شهرها هستند.
  • محدودیتی برای استفاده از مناطق سردسیر یا گرمسیر ندارند.
  • نسبت به انواع کفپوش‌ دیگر، مقاومت بیشتری به ساییدگی و آسیب‌های ناشی از ضربه نشان می‌دهند.
  • شستشو و نظافت این کفپوش ها بسیار ساده است.
  • قیمت اقتصادی دارند و استفاده از آن، یک انتخاب مقرون به صرفه است.
  • برای استفاده در مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان‌ها مناسب است.

کفپوش های صنعتی

احتمالا با شنیدن نام «کفپوش های صنعتی»، حدس‌هایی در رابطه با کارکرد این نوع کفپوش‌ها زده‌اید. کفپوش صنعتی از قدرت تحمل بسیار بالایی در مقابل سایش و فشار برخوردار هستند و همین ویژگی باعث شده تا از این کفپوش ها در مکان‌هایی همچون کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، بارانداز، سوله و انبارها استفاده نمایند. البته این نوع کفپوش ها انواه مختلفی دارند و برخی از آن‌ها در پیاده روها، لابی، سالن و اتاق خواب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کفپوش صنعتی به دو دسته کف سازی صنعتی بر پایه سیمانی و کف سازی صنعتی بر پایه پلیمری تقسیم می شوند؛ سیستم پایه پلیمری شامل کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی یورتان، پوشش های رزینی و محافظ بوده و سیستم پایه سیمانی نیز شامل کفپوش بتن سخت، بتن مسلح (بتن ماله پروانه ای)، اجرای بتن به روش مکانیزه می‌شود.

کفپوش های بامبو

ظاهر جذاب و وسوسه‌کننده کفپوش های بامبو اجتناب ناپذیر است، اما مزایای این کفپوش به همین جا ختم نمی‌شود. اگر قرار است بین انواع کفپوش های معروفی شده، کفپوش بامبو را انتخاب کنید، بهتر است بدانید این کفپوش علاوه بر استقامت بالا، سازگاری با انواع آب و هوا را در کارنامه درخشان خود دارد.

کفپوش های دکوراتیو

اگر به دنبال کفپوشی با ظاهر خاص و متنوع می‌گردید، احتمالا کفپوش دکوراتیو (کفپوش سه بعدی) را می‌پسندید. استفاده از این کفپوش در دکوراسیون داخلی خانه، جلوه‌ای منحصر بفرد را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
بهترین مکان برای استفاده از انواع کفپوش دکوراتیو، حمام و سرویس بهداشتی است، اما برای اطلاعات بیشتر، با متخصص این حوزه مشورت کنید.

کفپوش های شیشه‌ای

احتمالا کفپوش های شیشه ای را در دیزاین اماکن خاص به عنوان یک عنصر منحصر بفرد بارها و بارها دیده‌اید. کفپوش های شیشه ای به خاطر شکل و شمایل عجیب خود، اغلب به عدم مقاومت نسبی متهم شده‌اند، اما واقعیت این است که این کفپوش‌ها با این که ظاهر شیشه‌ای دارند، اما مقاومت آن‌ها اصلا با شیشه قابل قیاس نیست!

کفپوش های ورزشی

این کفپوش‌ها که به کفپوش‌‌های ارتجاعی نیز شهرت دارند، برای پوشش کف سالن‌های ورزشی، مهد کودک‌ها، اتاق‌های بازی و باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شوند تا میزان سختی زمین را در برابر برخورد بدن اشخاص کاهش دهند. خوشبختانه این کفپوش ها ضد آب و قابل شستشو هستند و از لحاظ بهداشتی هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

کفپوش های پلی یورتان

اگر نیاز به کفپوشی دارید که به صورت یکپارچه سطح مورد نظر شما را پوشش دهد، کفپوش های پلی یورتان که ساخت آن بر پایه رزین پلی یورتان است، پیشنهاد خوبی است. البته نگران تراز این کفپوش نباشید، چرا که پلی یورتان جزو پوشش‌های خود تراز است و به محض پهن شدن روی یک سطح، به ترازی صاف و استاندارد می‌رسد. خوشبختانه مزایای این کفپوش یکپارچه یکی دوتا نیست و لیست موارد زیر را شامل می‌شود:

  • مواد اولیه این پوشش سطحی آنتی باکتریال است و نظافت آن مشکل نیست.
  • به سبب ظاهر براقی که دارد، چشم انداز حیرت انگیزی ایجاد می‌کند.
  • در مقابل ضربه و خراشیدگی مقاوم است.
  • هیچ واکنشی نسبت به اسید و باز از خود نشان نداده است.
  • ضد حریق است و خطر آتش‌سوزی را تشدید نمی‌کند.

کفپوش های گرانولی

یکی از انواع کفپوش ها که به کررات در پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی و مهدهای کودک دیده‌اید، کفپوش های گرانولی هستند که به واسطه مقاومت بالا و رنگبندی هیجان انگیز، مورد استقبال شدیدی واقع شده‌اند. مواد اولیه این کفپوش ها مواد درجه یک از ضایعات پلاستیکی است که هیچ محدودیت آب و هوایی خاصی برای استفاده از ان‌ها ایجاد نمی‌کند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. زهرا می گوید

    جالب بود چند وقتی میشه به سرم زده کفپوش خونه رو عوض کنم حالا با توجه به توضیحاتی که در این مقاله زده شد به نظر شما کدوم کفپوش هم به صرفه تره هم از نظر کیفیت خوبه؟

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.