در قرنطینه بهاری کرونا، چه می‌گذرد؟

Rate this post

بهار 99، همگام با اتفاقی شد، که بر زندگی انفرادی و اجتماعی ما تاثیرات زیادی خواهد داشت. تاثیراتی که می‌تواند ما را تا ابد، مدیون قرنطینه کرونایی نگه دارد!

 

وقتی در ماه ژانویه ویدئوهای شیوع کرونا و شرایط قرنطینه در ووهان دست به دست می‌شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این شرایط واقعی و جدی باشد! همه چیز پشت صفحه نمایش تلفن‌های همراه و رایانه‌ها بیشتر عطر و بوی یک فیلم هالیوودی را داشت. اما، در کمتر از دو ماه بعد، تهران که در روزهای آخر سال 98 پر تلاطم به سر می‌برد، قرنطینه شد.

 

در قرنطینه بهاری کرونا، چه می‌گذرد؟

 

البته این قرنطینه به شکل اجباری اتفاق نیفتاد و در سایه آمادگی برای عید نوروز، کرونا فقط عده‌ای از مردم را نگران کرد. اما کم کم، با زیاد شدن آمار مبتلایان و مرگ و میر، بسیاری افراد در شب عید کسب و کارشان را تعطیل کردند و در خانه نشستند تا قرنطینه‌ای را آغاز کنند که خیلی زود پا به تمام نقاط دنیا گذاشت. با این که در روزهای اول قرنطینه و همزمان شدن آن با تعطیلات عید نوروز، بسیاری افراد حوصله کافی برای برنامه ریزی برای قرنطینه را نداشتند، اما بد نیست ببینیم در قرنطینه کرونایی بهاری در دنیا، چه می‌گذرد و چه کارهایی می‌توان انجام داد.

 

آخ جون قرنطینه! آخ جون کرونا! آخ جون فیلم و سریال!

 

آخ جون قرنطینه! آخ جون کرونا! آخ جون فیلم و سریال!

 

کرونا این فرصت را برای بسیاری افراد در دنیا به وجود آورد تا تمام سریال‌ها و فیلم‌های ندیده در آرشیوشان را بیرون بیاورند و با چند بسته چیپس و پفک، حسابی از خجالت تولیدات نتفلیکس، اچ بی او، و دیگر شبکه‌های سرگرمی دربیایند. از اولین سوال و جواب‌ها در سطح فضای مجازی، پیشنهاد فیلم و سریال خوب برای تماشا در دوران قرنطینه کرونا بود.

بسیاری بازیگران، کارگردانان و دست اندرکاران فیلم و سریال در دنیا، لیستی از فیلم و سریال‌های محبوبشان برای تماشا در قرنطینه کرونا تهیه کردند و از افراد خواستند تا در خانه بمانند. بد نیست شما هم سری به لیست پیشنهادی این افراد بزنید تا قرنطینه با جذابیت بیشتری سپری شود.

 

وقتی همه در قرنطینه کرونا، آشپز می‌شوند!

 

وقتی همه در قرنطینه آشپز می‌شوند

 

آشپزی از آن دست کارهای درمانی ثابت شده است. قرنطینه شاید در روزهای ابتدایی یک فرصت اجباری برای استراحت و انجام کارهای به تعویق افتاده بود، اما واقعیت این است که حالا بعد از گذشت یک ماه و چند روز از قرنطینه کرونایی در ایران، و حدود یک ماه قرنطینه در دنیا، همه تا حدودی دچار کلافگی شده‌اند. آشپزی، در کنار تامین نیاز به غذا خوردن، به دلیل درگیری ذهن با یک پروسه آماده‌سازی، نقش بسیار مثبتی در بهبود حال افراد در این شرایط بازی می‌کند.

 

آشپزی در دوران قرنطینه کرونا

 

با شیوع کرونا در دنیا و شروع قرنطینه، مخصوصا در دوران تعطیلات بهاری در ایران، بازدید از پیج‌های آشپزی و سرچ تهیه انواع غذا و شرینی و شکلات تا حدود زیادی بالا رفت. در قسمت استوری‌های در خانه بمانیم در اینستاگرام، از هر سه یا چهار استوری، یکی از آن‌ها متناسب با آشپزی و تجربیات درست کردن یک غذا یا دسر تازه در خانه بوده است. از پیش‌بینی افراد غیرمتخصص تا متخصصین این است که میانگین اضافه وزن جهانی بعد از قرنطینه به شکل محسوسی بالا خواهد رفت!

 

قرنطینه و کرونا ثابت کردند، در خانه هم می‌شود ورزش کرد!

 

قرنطینه و کرونا ثابت کردند، در خانه هم می‌شود ورزش کرد!

 

شاید ورزش کردن در فرهنگ زندگی ما ایرانی‌ها جا افتاده نباشد. اما با شیوع کرونا، و داستان قرنطینه، ماجرا عوض شد. حالا که حتی فرصت یک پیاده‌روی چند ساعته ساده هم از ما گرفته شده، برای بسیاری از ما که یک ماه و چند روز است که در قرنطینه به سر می‌بریم، پیدا شدن مشکلات مختلف گوارشی، عضلانی و مفصلی از کمترین شواهد تاثیر بی‌تحرکی در دوران کرونایی قرنطینه است. بسیاری مربیان ورزشی و ورزشکاران، در صفحات مجازی خودشان شروع به راه اندازی چالش‌های ساده و پیچیده‌ای کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را به راحتی در خانه انجام داد.

شکل تاثیر قرنطینه و کرونا بر عادت‌های زندگی روزانه ما تقریبا شبیه به معجزه بوده است. در حالی که تا دیروز به نظر می‌رسید به جز باشگاه‌های لوکس و مربی‌های بنام، توانایی ورزش کردن نداشته باشیم، حالا این روزها داریم یاد می‌گیریم چطور تمرکز اهمیت رو روی خودمان بگذاریم و واقعا برای پیشرفت بدنی و فکری خودمون تلاش موثر کنیم.

 

قرنطینه کرونا، کنسرت‌هایی که نرفتیم، جاهایی که ندیدیم

 

قرنطینه کرونا، کنسرت‌هایی که نرفتیم، جاهایی که ندیدیم

 

اینستاگرام به یک باره از یک فضای بلاگری و هجو به مکانی برای کنسرت‌های خانگی تبدیل شد. با شیوع کرونا و قرنطینه اجباری در منزل، آدم‌هایی که تا دیروز دور از دسترس و عجیب و رویایی بودند، حالا دیگر با یک شهروند معمولی در یک روستای اوکراینی لایو می‌گذارند. مثلا، جرد لتو، با خوانندگان درجه سه و چهار ایرانی حرف می‌زند و یا کریس مارتین به درخواست یک جوان عراقی در لایو، ویوا لاویدا را اجرا می‌کند!

البته قرنطینه فقط به کنسرت‌های کرونایی ختم نشده است. موزه‌های مطرح جهان از جمله لوور، امکان بازدید مجازی را به صورت رایگان برای همه فراهم کرده‌اند. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز، امکان گذراندن دوره‌های آنلاین با بهترین اساتید خودشان را برای عموم مردم دنیا رایگان کرده‌اند. انگار باید همه خانه نشین می‌شدیم تا مزه پیشرفت عادلانه کمی قابل چشیدن شود! آنچه که مشخص است، اگر قرنطینه به دلیل کرونا، دو سه ماه دیگر به طول بینجامد، ما آدم‌هایی خواهیم بود که توانایی زیادی در بهبود اوضاع خودشان با حداقل امکانات خواهند داشت. در چنین حالتی، شاید کرونا آنقدرها هم بد نبوده باشد.

 

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.