هزینه‌های بعد از خرید ویلا در شمال کدامند؟

5/5 - (1 امتیاز)

غیر از هزینه‌ای که برای خرید ویلا پرداخت می‌کنید، هزینه‌هایی وجود دارد که می‌توانند تا ۱۰ درصد به هزینه خرید ویلا اضافه کنند. به همین خاطر، قبل از هر اقدامی باید این هزینه‌ها را نیز در بودجه خود لحاظ کنید تا با کسری بودجه مواجه نشوید.

در این مقاله تصمیم داریم مواردی را نام ببریم که تک‌تک آنها روی هزینه نهایی خرید ویلا تاثیر دارند و می‌توانند بودجه شما را دچار تحول کنند. بنابراین، اگر به دنبال خرید ویلا در شمال هستید و می‌خواهید همه چیز طبق برنامه پیش برود و با هزینه‌های شوکه‌کننده مواجه نشوید، این مقاله را بخواهید.

1. هزینه‌های مشاور املاک

برای خرید ویلا و هر ملک دیگری، باید حق کمیسیون مشاوران املاک را پرداخت کنید. این در حالی است که هزینه انتقال سند نیز به این هزینه اضافه می‌شود که باید آن را در زمان حساب‌وکتاب خود، به لیست هزینه‌ها اضافه کنید.

۲. هزینه اسباب کشی و جابجایی وسایل

اگر وسایلتان کم است و غیر از خودتان دوستان پرانرژی‌ای نیز دارید، می‌توانید این کار را رایگان انجام دهید. اما اگر وسایلتان زیاد است، هزینه‌ای را نیز باید برای جابجایی وسایل و اسباب کشی در نظر بگیرید که این هزینه،‌ بسته به میزان وسایل و همچنین مسافت می‌تواند تغییر کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از خرید ویلا، این هزینه را برآورد کنید و آن را به بودجه‌ی مورد نیاز خود اضافه کنید.

3. مبلمان و دیگر وسایل

مطمئنا بعد از خرید ویلا، لازم نیستید که روی زمین بخوابید و یا اینکه یخچال برای خنک نگه داشتن آب نداشته باشید. به همین خاطر، باید خرید وسایل زندگی مانند مبلمان، تخت و تمام وسایل برقی را در برنامه خود قرار دهید. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، می‌توانید به خرید وسایل دست دوم فکر کنید.

4. تغییر دکوراسیون

اگر ویلای نوساز خریده باشید، مسلما این هزینه از لیست شما خط خواهد خورد. باقی ویلاها نیز نیاز به برخی تعمیرات جزئی دارند و در صورت قدیمی بودن، نیاز به تعمیرات و تغییر دکوراسیون کلی دارند. اگر تغییر دکوراسیون را تا حدی خودتان انجام دهید و آن را به متخصص این کار واگذار نکنید،  به این ترتیب هزینه‌های شما در این بخش کم خواهد شد. اما اگر با این کار خیلی آشنایی ندارید و حتما باید با فردی متخصص در دکوراسیون مشورت کنید، بنابراین باید بالاترین حد را برای این کار در بودجه خود لحاظ کنید.

باز هم، اینکه چقدر هزینه می‌کنید کاملا به میزان کاری که قرار است انجام دهید، بستگی دارد. پس اگر از ویلایی خوشتان آمده و نیاز به تغییر دکوراسیون و تعمیر دارد، خوب است قبل از نشستن پای میز قرارداد این هزینه را حساب کنید.

5. هزینه‌ی نگهداری از فضای سبز

هزینه‌های بعد از خرید ویلا در شمال

فضای سبز از جمله موارد هزینه‌بر در ویلاهای شمال است. علاوه بر این اگر خرید ویلا استخر دار رامسر در برنامه‌تان است، حتما نگهداری و تعمیر استخر را نیز در هزینه‌ها لحاظ کنید. به‌صورت کلی، حدود ۱ تا ۴ درصد از هزینه خرید ویلا برای نگهداری از ویلا در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، اگر به خرید ویلاهایی سرسبز علاقه دارید، خوب است ابتدا هزینه نگهداری از آن را از افراد متخصص جویا شوید و بعد آن را به بودجه خود اضافه کنید.

6. هزینه‌های آب، برق، گاز

شما هر خانه‌ای بخرید، لازم است این هزینه‌ها را پرداخت کنید و اصلا هم فرقی نمی‌کند که ویلا باشد یا آپارتمان. بنابراین، اگر قصد شما از خرید ویلا سکونت دائم است، این هزینه بیشتر خواهد شد و اگر به‌صورت فصلی در ویلا سکونت دارید، می‌توانید هزینه‌ی کمتری برای این بخش در نظر بگیرید. بنابراین هزینه‌های مربوط به آب، برق و گاز را با توجه به میزان استفاده، محاسبه کنید.

7. هزینه‌های ویلای شهرکی

خرید ویلای شهرکی مزایای زیادی دارد، اما خوب است بدانید که زندگی در این شهرک‌ها، هزینه‌هایی را به شما تحمیل خواهد که مهم‌ترین آنها هزینه شارژ ماهانه برای شهرک است. در صورت خرید ویلای شهرکی، باید هزینه‌ای را به‌عنوان هزینه شارژ و نگهداری به صورت دوره‌ای پرداخت کنید.

8. هزینه‌ی تجهیزات و بیمه

بسیاری از ویلاهای شمال کشور مجهز به برخی تجهیزات امنیتی و بیمه هستند. اما اگر این امکان روی ویلای مد نظر شما وجود ندارد، بهتر است که به خرید و قرار دادن این تجهیزات و تاسیسات امنیتی روی ویلا فکر کنید و همچنین، ویلای خود را بیمه کنید.

9. هزینه نگهداری و تعمیرات ویلا در شمال

همان‌طور که می‌دانید، شهرهای شمال کشور دارای آب‌وهوایی مرطوب هستند و این موضوع می‌تواند روی طول عمر ویلا و تاسیسات آن تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، خوب است که هزینه‌هایی را برای این موضوع در نظر بگیرید. به‌عنوان اولین پیشنهاد، خوب است که سراغ خرید ویلای نوساز یا ویلایی با عمر کمتر از ۵ سال بروید، چرا که هزینه تعمیر و تعویض مصالح در این ویلاها کمتر است.

اما اگر ویلای مد نظر شما سن بیشتری دارد، باید مبلغی را برای تعمیر و پوسیدگی تاسیسات و مصالح ساختمانی  و یا حتی لوله‌های روکار، کنار بگذارید. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که نمای بیرونی ساختمان، دیوارها و سنگ‌ها نم گرفته باشند و مجبور باشید که این موضوع را برطرف کنید. در نتیجه، برای انجام و رفع این موارد باید هر چند سال مقداری بودجه کنار بگذارید.

هزینه‌های بعد از خرید ویلا در شمال

کلام آخر

هنگام خرید ویلا، باید موارد مختلفی را در هزینه‌های احتمالی خود لحاظ کنید و تنها به مبلغ اعلام‌شده توسط مالک برای ویلا اکتفا نکنید. مواردی مانند هزینه بازسازی، هزینه نگهداری از فضای سبز، هزینه بیمه، هزینه مشاور املاک، هزینه‌ی مربوط به آب، برق و گاز و مواردی از این دست که در این مقاله نام بردیم، همه می‌توانند روی بودجه نهایی شما تاثیر بگذارند و به همین خاطر، باید از قبل آنها را محاسبه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.